Wat is er nieuw

Riet

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Hallo,

Ik zat te denken zou ik eventueel riet in het aquarium kunnen plaatsen? Wilde dit achterin en aan de zijkanten doen?..Voordat ik riet erin plaats moet ik hier nog iets mee doen?. Zal de riet uit de natuur halen(40+ cm)

Groet
Stijn

Gewone rietstengels? Dat is zo verteerd.

Voor dit doel worden weleens bamboestengels gebruikt die je bij het tuincentrum kan kopen.

Zat meer aan de gehele plant te denken. Of is dat enkel mogelijk in mijn fantasie, Bamboe is net te Aziatisch ogend.

Riet heeft echt een enorm wortelstelstel maar probeer het zou ik zeggen.

Dan zou ik eerder kiezen voor een papyrus. Te koop bij tuincentra maar vraagt wel een open bak.

Botia, zal eens kijken heb namelijk een open bak.

Klinkt wel leuk eigenlijk.. Vraag me af waarom dit niet eerder is gedaan. Iemand al rondgekeken op google?

Kan prima, maar het groeit als kool en de wortels slopen alles, dus goed opletten.
Je kunt wellicht beter iets "gecultiveerder" rietvariant kopen bij de tuin of vijverboer.

In een folie vijver (of bak zoals ik) moet je het niet doen.

Voordeel van riet is dat het zuurstof via de stengel en de wortels in de bodem brengt en dat is goed voor de zeer gewenst aerobe bacterien.

Vindt dit altijd een inspirerende site voor dit soort experimenten.

waterwereld - ecologish aquarium ideen-

Meneer Oldenzeel en welke variant zou je bij de tuin/vijverboer kopen heb je een naam? Ben namelijk bezig met herinrichting ook een vraag moet je hem in pot of gewoon in aquarium zelf plaatsen?

Ivo, sommige links kenden ik maar sommigen niet dankje

mss
Planten uit de Carex groep (Bonte grote zegge bijv etc) of mattenbies of lisdodde etc.
Mooie varianten,ok geen riet maar het lijkt er heel veel op en hebben super zuiverende werking

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan