Wat is er nieuw

Rili en japonica

McBeerman

Active member
Lid geworden
26 mei 2020
Leeftijd
36
zondag staat mijn Superfish 50 met een inhoud van pakweg 50 liter 4 weken te draaien. Mijn waarden zijn stabiel en het wordt tijd voor de eerste bewoners. Mijn oog is gevallen op de Rili rood en de Japonica garnaal.
Op het forum heb ik al gelezen dat deze soorten probleemloos samen gehouden kunnen worden. Nu wil ik van beiden 10 stuks nemen. Is dit een goede uitgangspositie of moet ik van de Japonica minder nemen op 50 liter? 10 leek mij goed, omdat ze zich niet zullen voortplanten in zoet water.
Kan ik beide populaties (zelfde winkel) gelijktijdig introduceren of is om beurten met een weekje tussentijd beter? Zo ja, welke populatie eerst?

Gelet op de bacteriecultuur zou ik zelf eerst de Rilli nemen en 2 weekjes later de Japonica. Zo kan de cultuur zich een beetje aanpassen aan de belasting.

Er zijn verhalen dat japonicas jonge rilis(vuurgarnalen etc) pakken. Als je dus echt wilt kweken met rili is deze combi misschien niet het handigst.

Maar ook ik zou starten met de rili zoals John al aangaf

Ik heb de Rili's besteld. Zal deze van de week eerst gaan introduceren en de Japonicas in een later stadium.

@Kikkervis ik heb geen kweekplannen, dus het is niet zo'n ramp wanneer er af en toe en babygarnaaltje wordt verorberd. Laten we het op natuurlijke selectie houden 🙂

Ik heb de Rili's besteld. Zal deze van de week eerst gaan introduceren en de Japonicas in een later stadium.

@Kikkervis ik heb geen kweekplannen, dus het is niet zo'n ramp wanneer er af en toe en babygarnaaltje wordt verorberd. Laten we het op natuurlijke selectie houden 🙂
Veel plezier met je garnalen. Zijn leuke beestjes! En over het algemeen kweken ze toch wel hard genoeg (;

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan