Wat is er nieuw

Rilli vraagjes

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Vandaag heb ik blauwe garnalen gehaald en als de groep groter wordt moet ik gaan selecteren. Nu heb ik een groepje black/blue rillis die bij aankoop niet vreselijk veel blauw hadden nl veel meer zwart en doorzichtig. De nakomelingen hebben wel wat meer blauw maar dat kan beter vind ik. Mijn vraag is dus dat als de gewenste kleur niet voldoende in de groep aanwezig is het een optie is om er wat uitgeselecteerde blue velvet garnalen bij te doen of is het verstandiger om de kleurloze rilli's er alleen uit te halen. Datzelfde vraag ik me ook af met de red rilli en de vuurgarnaal.

Ondanks dat je vraag best verwarrend is met al die verschillende varianten garnalen zou ik zelf niet gaan mengen iig.
Gewoon minder mooie uitselecteren en zo laten doen en/of enkel hele mooie van de zelfde variant toevoegen bv.

Ik snap denk ik wel wat je bedoeld. Je vraagt je af of je de blauwe kleur in je rilli's kunt versterken door ze te kruizen met blue velvet.

Eigenlijk heb ik geen idee of dat kan, maar wat John al zegt, je zou eerst kunnn proberen om een paar maanden lang alle minst gekleurde garnalen uit te vangen.

Dan wordt de rest vanzelf beter op kleur.

Ik dacht dat ik zo duidelijk was :sorry:

Maar jullie hebben de vraag wel goed opgevat. Vaak als je garnalen koopt via een particulier dan krijg je de minder mooi gekleurde. Dat is niet erg want daar is de prijs dan ook vaak naar. Nu heb ik idd twee groepen rilli's die beter kunnen qua kleur en vroeg ik me af wat het beste zou zijn. Jullie zeggen het dus al, uitselecteren is het beste.

De rillikleur hoeft toch niet alleen op kop en staart te zitten? Wat wordt gezien als de beste tekening? Alleen op kop en staart of juist gevlekt over het hele lichaam?

Je zou ook de mindere kunnen uitselecteren en in een andere bak zetten met uitgeselecteerden van de juiste kleur, gewoon om te kijken wat er gebeurd. Oftewel uitgeselecteerde red rilli met uitgeselecteerde vuurtjes, en uitgeselecteerde blue rilli met uitgeselecteerde blue velvet. Dan kan je zien wat er gebeurd, pakt het goed uit is het fijn, word het een zooitje, is het geen ramp.

Hey Jelle, dat is een goed idee en ga ik zeker doen. Of ik ze nu in de mixbak doe of samen in een apart bakje maakt ook niet veel uit. Thanks voor de tip.

Leuke tip Jelle, ben benieuwd!
Doe je later nog eens een update Yilleke?
Vind het wel leuk om te horen of het werkt.

Zal ik zeker doen en misschien wel eerder dan verwacht want zoals ik het nu kan zien heb ik alleen maar mannen bij de rilli's. Jammer maar helaas. Bij 12 stuks bestaat er een minimale kans dat het allemaal mannen zijn maar het kan wel. Ze werden ook allemaal hoog uit het aquarium geschept terwijl als ik naar het gedrag van mijn eigen garnalen kijk het vrouwvolk zich veel meer onder in de bak ophoudt. De zwangere werden er weer tussenuit gehaald en dat snap ik wel enigszins maar zelf laat ik er iig altijd 1 zwangere bij als ik verkoop. Zo heb je iig zeker een vrouw erbij en heeft de koper ook snel kans op jongen. Ik wacht nog ff af maar de kans bestaat dat het experiment al snel gaat beginnen. Ook wel weer spannend hoe dat zal gaan.

Idd jammer dat hij zo de garnalen heeft gevangen. Bij mij zitten de dames ook meer onderin en de heren zweven actief door het aqua heen.

Indd jammer, maar vrees niet, er is hoop!
ooit met mijn 11 Crystal Reds begonnen vroeger. Toen ik uiteindelijk 9 zwangere telden tegelijk ging het wel heel goed :help: Kan dus toch nog met rare verhoudingen.

Ik vermoed dat er iig 1 vrouwtje bijzit want er lag vanochtend een vervelling en de heren stuiterden door de bak. Komt het hopelijk toch goed ook al zouden het 11 mannen met 1 dame zijn dan nog heb ik kans op kleintjes. Nu maar hopen dat de heren lief voor haar zullen zijn.

Mannen zijn altijd lief toch 😀 😉

Oh?? Misschien zitten er wel lieve exemplaren bij maar als er maar 1 vrouw op 11 mannen beschikbaar is dan kunnen ze soms ook in etters veranderen hoor.

Ja dat is zo hoor. Dan is dat bij mensen dus wel anders :stars:.

Misschien moet je een bezoekregeling instellen voor de mannen Yilleke!

NOT! Bij mensen is het exact hetzelfde en de bezoekregeling riekt naar prostitutie, beiden wil ik mijn meisje niet aandoen in :help:

Ze laat nog van schrik haar eitjes vallen. De mannen moeten maar wachten of er nog dochters gaan komen.

Haha, dus eigenlijk is het bij jou vrouwen aan de macht 😀 😉.

Nee hoor John, ik geloof in gelijkheid en heb er een bloedhekel aan als de ene persoon de andere vertelt wat hij allemaal niet mag (en dan vooral als dat in een relatie gebeurt)

Haha, gelukkig maar. Maar ik doelde dan ook meer de vrouwen in je garnalenbakje hoor 😀 😉.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan