Rio 125 gezelschapsaquarium van Miro


Mooie groene bak in ieder geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Lekker opgeknapt
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Inmiddels is er genoeg valisneria, bucacephalandra en javavaren gegroeid om het in te richten zoals ik het wilde.

Althans, bijna dan, de compositie kan nog beter (heeft iemand een suggestie?)

Er zit een nieuwe helialux boven. Door wat meer rood en groen licht te geven komen de planten en espei's mooi naar voren.
 

Bijlagen

  • IMG20220925193356.jpg
    IMG20220925193356.jpg
    541.8 KB · Weergaven: 67
  • IMG20220925193254.jpg
    IMG20220925193254.jpg
    481.1 KB · Weergaven: 70
Hoe zou jij het beter willen dan? Ik denk dat je wel een idee hebt 😉. Het is altijd persoonlijke smaak natuurlijk. Vind je bak mooi overkomen in ieder geval 👍.
 
Mooie bak ! Succes verder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Hoe zou jij het beter willen dan? Ik denk dat je wel een idee hebt 😉. Het is altijd persoonlijke smaak natuurlijk. Vind je bak mooi overkomen in ieder geval 👍.
Het is een stuk beter dan hoe ik begon, denk ik. Zie bijlage.
Het is lastig om veranderingen aan te brengen in een draaiende bak, met vissen en kleibollen overal en nergens. Ik probeer het er natuurlijker uit te laten zien.

Sommige planten staan er simpelweg nog omdat ik ze heb en omdat ze het goed doen. Ik had moeite om "sliert-achtige" planten te vinden die wilden groeien, dus ik kocht meerdere soorten en van de laatste lading zijn maar liefst 3 soorten gaan groeien, dus daarom heb ik daar nu wat te veel van.
Eleocharis montevidensis, rechtsvoor, staat er een beetje random daar (maar blokt wel het zich op het interne filter) en de crypto spiralis die van rechtsachter komt maakt wel hele lange stengels.

Wat zouden jullie anders doen als het jullie bak was? Ik heb geen biotoop-eisen, alles mag.
Groeten,
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-07-03 at 22.05.22.jpeg
    WhatsApp Image 2020-07-03 at 22.05.22.jpeg
    227.6 KB · Weergaven: 51
Persoonlijk vind ik het grote stuk hout nogal massaal overkomen, de steen ervoor helpt niet echt. Ik zou hier wat planten voor zetten ipv de steen. De steen zou ik verplaatsen. Of iets meer naar achter tussen de beplanting of volledig naar links.

Je linkerkant vind ik trouwens erg sterk en mooi natuurlijk overkomen met dat kleinere stukje hout.

Gr. Ed
 
Persoonlijk vind ik het grote stuk hout nogal massaal overkomen, de steen ervoor helpt niet echt. Ik zou hier wat planten voor zetten ipv de steen. De steen zou ik verplaatsen. Of iets meer naar achter tussen de beplanting of volledig naar links.
Je linkerkant vind ik trouwens erg sterk en mooi natuurlijk overkomen met dat kleinere stukje hout.

Gr. Ed
Het is een stuk beter dan hoe ik begon, denk ik. Zie bijlage.
Deze foto is van toen ik begon (2 jr terug ofzo). Nu is dat stuk hout overgroeid met mos en de grote steen is verplaatst.
 
Zijkant rechts en achterruit geverfd met de schoonbordverf.
 

Bijlagen

  • mrt 2023.jpg
    mrt 2023.jpg
    185.9 KB · Weergaven: 53
Mooi hoe je met je scape alle electronics hebt weggewerkt. Een waar stukje rivier, tof!
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Erg mooi geheel zo Miro.
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Mooi gedaan zo, wat een beetje verf al niet doet 😉.
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro

Terug
Bovenaan