Wat is er nieuw

Rio 125, hoeveel kan er nog bij?

Ze zwemmen hier vooral midden en beneden. Ze vinden het fijn als er nog iets anders meezwemt. Maar ze komen zeker niet in de bovenste laag tenzij ze enorme honger hebben.
Ik heb nogal veel planten en zonder dithervissen zie je ze overdag eigenlijk niet.

Ze zwemmen hier vooral midden en beneden. Ze vinden het fijn als er nog iets anders meezwemt. Maar ze komen zeker niet in de bovenste laag tenzij ze enorme honger hebben.
Ik heb nogal veel planten en zonder dithervissen zie je ze overdag eigenlijk niet.
bedankt voor je reactie!
Ik was juist van plan de middenzone-vis als dither-vis in te zetten, voor de cory's en oto's. Maar de kardinaal is dan helaas misschien toch te schuw.

Ik ben me dol aan het googlen over "shy (cardinal) tetra's". Het verschilt erg, maar er zijn al met al veel verhalen hierover. "Shy espei" geeft bijna geen hits.
(Zou leuk zijn om een forumpoll te kunnen starten hierover.)

Anyway, aangezien mijn cory's en oto's al angstig zijn en ik bovenin alleen 1 dappere gup en epiplatys heb, ben ik bang dat kardinaaltetra's zich ook gaan verstoppen. Jammer dat ik ze niet een maand of 2 kan proberen.. Dan weet je het pas.
Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar de lager zwemmende & mooi gekleurde kardinalen, is de veilige keuze voor mij de espei, denk ik.

Waarom zou de kardinaal tetras gaan verstoppen bij jou? Als het aquarium goed is ingericht en de school groot genoeg zou dat niet hoeven volgens mij

Ik weet ook niet waarom sommige vissen zich verstoppen, maar ze doen het toch. Bak staat wel bij een deur.
Maar misschien waag ik het er wel op. Als ze het niets vinden kan ik er vast wel een goed huis voor vinden.

Bijlagen

• IMG20211031203418.jpg
    IMG20211031203418.jpg
    413 KB · Weergaven: 99
  • IMG20211031132130.jpg
    IMG20211031132130.jpg
    370.9 KB · Weergaven: 96
Laatst bewerkt:
Heb je het al eens eerder geprobeerd met een grotere school vissen? En hoe was toe de ervaring? Bak staat er mooi bij👍

• Leuk
Waarderingen: Miro
Heb je het al eens eerder geprobeerd met een grotere school vissen? En hoe was toe de ervaring? Bak staat er mooi bij👍
Dank je wel 🙂
Ik heb nog nooit een grote school gehad. De cory's zijn ook maar met 6 en de oto's met 5. Ringbandsnoekjes zijn met z'n 6'en dik tevreden, maar zijn te klein en te hoog om de bodemmakkers gerust te stellen.

Ik denk als je school groot genoeg is, volgens mij dacht je aan minimaal 10, lijkt het me sterk dat dit problemen geeft, mocht dat wel zou ik voor wat meer drijfplanten gaan zoeken. Maar goed dat is natuurlijk je eigen keuze. Ik had ook vaak problemen met vissne die zich vaak verstopte maar bij mij hielp toen om meer drijfplanten toe te voegen

• Leuk
Waarderingen: Miro
Ik hoop dat die nymphoides links flink lang wordt en de vallisneria gaat groeien (zijn beide nog nieuw), zodat het oppervlakte idd wat begroeid raakt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan