Wat is er nieuw

Rio 125 van Sanneke80

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sanneke80
  • Startdatum Startdatum
S

Sanneke80

Guest
Het heeft even geduurd, maar ik heb nu al mijn bakjes op de foto gezet zodat ik ze hier kan laten zien. In dit topic mijn Rio 125.

293257sanneke80_0_85_2016_juwel_rio_12.jpg

827218sanneke80_0_85_2016_juwel_rio_12.jpg

Vissenbestand:
-7 Pristella Maxillaris
-5 Roodkop zalmpjes
-Papa, mama en twee dochters zeilvinkarper
-5 stiphodon rutilaureus
-6 corydoras Aeneus Gold Stripe

De rest van de vissen die ik er eerst ook in had zitten heb ik (met info van jullie) een ander huisje voor gezocht of teruggebracht naar de LFS. Dit waren de twee Acanthicus Adonus, de twee maanvissen en de twee apistogramma's.

De corydoras Aeneus heb ik zelf besloten een andere eigenaar voor te zoeken omdat deze gingen kruisen met de Gold Stripe.

Close up foto's komen tzt een keer.

😀 😀

Toppie! :thumbs:

Dank jullie wel!

Tja, ik geloof dat ik ze nu allemaal heb gehad, ook deze is :thumbs:

Mooie groene bak hoor, hou ik van!

Thanks voor jullie leuke en lieve reacties!
Al mijn bakjes staan er nu op hoor Astrid! 😉

Mooi hoor! Hoe heet die rode plant links? Vind die echt prachtig!

Ook een mooie Rio 125 wit!!
En mooi vol met planten, helemaal toppie!

Mooie plantenbak. Voeg je CO2 toe?

Thanks allen.

@Marge, ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet weet. Het is wel een Ludwigia soort, maar welke dat weet ik niet. Ik gok op Repens of Palustris. Op dit moment (zoals op de foto) is hij niet eens goed op kleur. Hij was eerder veel feller rood! Maar sinds ik er drijfplanten in heb, krijgt deze plant minder licht, waardoor er nu ook groen in de bladeren zit.

De foto hieronder heb ik gemaakt in januari van dit jaar. Hier zie je duidelijk hoe knal rood hij is en hoe de bladeren naar het licht groeien.
Ik zal eens kijken of ik met minder drijfplanten hetzelfde weer kan bereiken.

964639sanneke80_0_85_2016_juwel_rio_12.jpg

@Wouter, Ik heb niet zo een heel ingewikkeld Co 2 systeem. Wel voeg ik iedere dag 4 ml Easy Carbo aan het water toe en eens in de week 10 ml Profito. In de bodem doe ik eens in het jaar JBL balletjes. Er zit geen voedingsbodem in. Achter zit afgerond grind en voor filterzand.

Ziet er mooi uit zo Sanneke. Doen alle rode planten het goed met je verlichting?

Dankjewel Sanneke voor het nagaan. Prachtige kleur inderdaad in januari! Ga deze zeker in gedachten houden, mocht ik planten uitbreiding nodig hebben.

@Margreet, laat tzt maar weten, dan kan ik ook gewoon wat naar je opsturen, al moet ik even kijken hoe je een paar stekjes heel kunt houden, hihi.
@John, niet alle rode planten doen het even goed. Die rode die je op de laatste foto ziet (onder-midden) deed het niet.
De rode lotus deed het wel, maar heb ik verplaatst naar mijn home 60, want het werd een beetje vol.

Kan het niet de Alternanthera cardinalis zijn?
Dit is ook een mooi rode en niet zo lastige plant :juggle:

Sanneke80 zei:
Thanks allen.

@Marge, ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet weet. Het is wel een Ludwigia soort, maar welke dat weet ik niet. Ik gok op Repens of Palustris. Op dit moment (zoals op de foto) is hij niet eens goed op kleur. Hij was eerder veel feller rood! Maar sinds ik er drijfplanten in heb, krijgt deze plant minder licht, waardoor er nu ook groen in de bladeren zit.

De foto hieronder heb ik gemaakt in januari van dit jaar. Hier zie je duidelijk hoe knal rood hij is en hoe de bladeren naar het licht groeien.
Ik zal eens kijken of ik met minder drijfplanten hetzelfde weer kan bereiken.

964639sanneke80_0_85_2016_juwel_rio_12.jpg

@Wouter, Ik heb niet zo een heel ingewikkeld Co 2 systeem. Wel voeg ik iedere dag 4 ml Easy Carbo aan het water toe en eens in de week 10 ml Profito. In de bodem doe ik eens in het jaar JBL balletjes. Er zit geen voedingsbodem in. Achter zit afgerond grind en voor filterzand.

Ludwigia palustris, zo op de foto te zien. De repens hebben vaak iets anders gevormde bladeren. (Wij hebben beide soorten.) Bij ons maakte de palustris makkelijker zijscheuten aan als de repens.

Mooie bak, trouwens! :thumbs:

Groet,
Ben.
Groet,
Ben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan