Wat is er nieuw

rio 180 binnenfilter in achterwand verwerken

• Onderwerp starter Onderwerp starter maikel 4603
  • Startdatum Startdatum
M

maikel 4603

Guest
Hallo ,

Ik heb al een aantal jaartjes een 60l aquarium en wilde al een tijdje overstappen naar een grotere.
Nu heb ik een Rio 180 staan en wilde daarvoor zelf een achterwand maken alleen heb er nog een paar vraagjes over.

Er zit een binnen filter/pomp bij de Rio180 die ik achter de piepschuim achterwand wil hebben.
Moet ik daar een gat in de achterwand maken voor de aanvoer van water naar de filter/pomp? En waar kan ik die het beste maken?
De verwarming zit in de filter/pomp , kan die dan wel achter de achterwand gemaakt worden?

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen zodat ik verder kan met de achterwand .

Als je het binnenfilter gaat wegwerken achter de achterwand is het idd wel noodzaak dat je openingen maakt want anders zal er weinig water in je filter kunnen komen natuurlijk 😉
Gewoon uitsparingen maken op de plekken waar er openingen zitten in het binnenfilter,zo blijft het principe hetzelfde dus kan het ook prima met het verwarmingselement wat in het filter hangt.

Mooiste vind ik zelf om het binnenfilter niet in de bak te doen en gebruik te maken van een buitenfilter ivm ruimte maar is persoonlijk natuurlijk.

Moet je even in dit topic kijken, heeft een rio125 met de achterwand ook zoals jij het zou willen denk ik?

Hier moet je dus om denken, zoals Seabait zegt, uitsparingen maken voor de in-/uitstroom van het filter.
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1540588

Niks moeilijks aan,uitsparingen open laten zoals eerder vermeld.
Ik had het zo,in de vision 180.

filter_in_achterwand.jpg

Ik heb enkel aan de voorkant van het filter een stuk achterwand geplakt want de zijkant is toch bijna niet te zien.

Bedankt voor jullie reacties ! Ik ga gaten maken in de wand waar de aan en afvoer zitten.
Zal er binnenkort wel foto's van plaatsen .
Groeten Maikel

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan