Rio 180 van blablabla


De pH is 6,5. Dat kan het probleem toch niet zijn :(

Die man ving de vissen met zijn hand. Misschien dat hij ze beschadigd heeft? Er zitten er twee bij die wel eten. Hopelijk blijven die wel in leven.
 
Ok, dus ze waren ook al niet goed begrijp ik.
Ik zou ermee teruggaan dan hoor. Ph lijkt me prima hoor.
 
Hij wilde ze eerst vangen met een schepnet, maar daar waren ze te snel voor. Toen deed hij het met z'n hand. Misschien heeft hij ze tegen de ruit gedrukt, hij ving er in ��n keer 3.
 
Met de hand vangen ho�ft niet verkeerd te zijn, ik zou daar niet bij voorbaat vanuit gaan.
Wat is de KH van je water? Hoe bereik je die pH van 6.5?

~ Ivo
 
Bio-CO2 en easy carbo.

Ik ga er niet vanuit dat het verkeerd gegaan is,, ik zoek alleen een verklaring :p
 
Ik heb net drie emmers water ververst en het filter schoongemaakt. Dat was echt vies.
 
Gelukkig zijn er verder geen Kuhli's doodgegaan. Ik heb er nog twee over maar gelukkig doen zij het erg goed. Ik zie ze ook overdag. Links voorin heb ik vallisineria neergezet, deze lijkt goed aan te slaan. Van een familielid heb ik ook een andere plant gekregen (de naam weet ik niet precies meer), deze staat nu rechts voorin. Hopelijk slaat deze ook aan. Hier een fotootje van het aquarium:

861514blablabla_0_82_20141210_164637.jpg


De drijfplantjes doen het erg goed, ik kan ze weg blijven gooien. :p
 
Vanmiddag blij verrast door corydoraseitjes! :D

Ook de guppen hebben weer geworpen, ik tel er zo meer dan 30. Gezellige drukte

De planten groeien goed. Het gaat lekker :)

558234blablabla_0_82_20141216_152333.jpg


793396blablabla_0_82_20141216_152428.jpg
 
Even weer een update. Vanochtend heb ik nieuwe plantjes gehaald. Vond het rechts achterin toch een beetje kaal. In de lfs heb ik de Echinodorus Parviflorus gehaald. Het was een vrij (lees heeeeel erg) grote plant. Helaas heb ik meer van de helft van de bladeren af moeten knippen, omdat ze ver boven het water uitstaken. Links voorin heb ik een plantje gezet waar ik helaas de naam niet meer van weet. (lekker slim :p)
Al met al wordt het aquarium voller en voller.

Genoeg gepraat! Hier wat foto's:

Zo was het voor de 'verbouwing':

611731blablabla_0_82_dscn7085.jpg


Linker helft:

728936blablabla_0_82_dscn7086.jpg


Rechter helft:

444454blablabla_0_82_dscn7087.jpg



En zo issie nu:

278899blablabla_0_82_dscn7097.jpg


De garnaaltjes inspecteren de boel :p

131567blablabla_0_82_dscn7095.jpg


Linker kant:

163399blablabla_0_82_dscn7092.jpg


De lotus heb ik verplaatst naar het midden. Na een poosje zag ik dat er een roodkopzalmpje zat te knabbelen aan het blaadje. Draai ik het blaadje om, zie ik nog meer eitjes! De blaadjes heb ik daarom verstopt in de plant erachter. T ziet er niet erg mooi uit, maar hopelijk hebben de eitjes zo een kleine kans om uit te komen.

495216blablabla_0_82_dscn7099.jpg
 
Ziet er goed uit hoor!
je lotus is al best flink aan het worden!
 
Het mos deed het niet zo goed helaas, dus heb Christmas mos gehaald. Duur spul zeg :eek:
Heb het een beetje op een stuk hout gezet. Hopelijk slaat het aan. Foto's komen nog :)
 
Ik heb nog een paar jongen over :D

Ze groeien als kool, zal van t weekend n fotootje plaatsen ^^

Vanmiddag ga ik het weer schoonmaken.
 
Vanochtend vroeg zag ik alweer jonge guppen. Heb er nu echt een stuk of 50 en dat kan echt niet. Daarom heb ik besloten ze allemaal te gaan verkopen. Morgen zet ik ze op Marktplaats.

Ik weet nog niet of ik een ander visje ervoor terug haal. Eerst maar eens aankijken.
 
Je aquarium ziet er mooi uit :) ben benieuwd wat je met guppen gaat doen.
 
Mooi aquarium.
Die rode lotus is echt prachtig :)
 
Zo, de guppen staan op Marktplaats. Hopelijk ben ik er snel vanaf :)
Vanavond (of vanmiddag) ga ik hem weer opknappen. Ik zal dan gelijk wat kiekjes nemen :D
 
Heb zojuist tien guppen de deur uit gedaan. 't Is gelijk een stuk rustiger zeg..

Ik heb nu nog:

1x chinese danio
4x gup (en x aantal kleintjes)
9x kardinaaltetra's
9x roodkopzalm
4x sherrybarbelen

1x oto affinis
4x c. aeneus (en x kleintjes)
7x c. panda
2x pangio Kuhli

x vuurgarnalen

Nog steeds een rommelbestand, maar daar valt nu nog even niks aan te doen.
 
Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet ;)
 
Als ik tijd heb zal ik wat foto's maken :)
 
Mooi aquarium hoor! Is toch even heel wat ander dan mijn beginnersbakje :)

Maar even een vraag.. Ik zie in je topic meerdere malen dat je in je bak aan het verplaatsen gaat met planten etc. Hoe doe jij dit exact? Een deel water eruit? Dieren er gewoon in? Raken die daar dan niet gestresst van?
Ik wil ook nog het nodige veranderen in mijn aquarium (als mijn visjes weer beter zijn...) maar weet niet goed hoe ik dat aan moet pakken.
 
Ik haal meestal een emmertje (of 2) uit mijn aquarium. Dan ga ik de planten verplaatsen en dan doe ik er weer twee nieuwe emmertjes bij. De vissen zien er niet gestresst uit. Ze zijn het inmiddels gewend :p
 
Ok�, bedankt voor je antwoord.
 
Waren de vissen eerst wel gestrest toen er dingen verschoven werden?
 
vissen ervaren misschien wel wat stress omdat het voor hen voelt alsof er op ze gejaagd wordt oid, maar bij mij veranderen ze totaal niet van kleur of in gedrag nadat het klaar is. iets wat voor mij een indicatie is dat ze er niet veel last van hebben. het lijkt mij veel stressvoller als je ze eerst uitvangt voordat je gaat verbouwen.
 
Zo! De bak weer totaal verbouwd. Ik heb dit keer extra gelet op de vissen, met name de roodkopzalmen. Deze verliezen de rode kop door stress. Dit heb ik niet gezien, dus ik neem aan dat het allemaal wel meeviel ;)

Eerst n foto van voor de verbouwing:

812192blablabla_0_82_dscn7355.jpg


Links:
696126blablabla_0_82_dscn7356.jpg


Rechts:
177749blablabla_0_82_dscn7357.jpg


Beetje veel drijfplantjes :p
964568blablabla_0_82_dscn7359.jpg



Zonder drijfplanten ziet het er gelijk een stuk lichter uit

411588blablabla_0_82_dscn7360.jpg


En zo staat ie er nu bij! Het water is nog wat stoffig, maar ik wilde jullie de foto's niet onthouden ;)

882198blablabla_0_82_dscn7368.jpg


Links:
349216blablabla_0_82_dscn7369.jpg

757527blablabla_0_82_dscn7370.jpg


Rechts:

556895blablabla_0_82_dscn7371.jpg


Midden:
893839blablabla_0_82_dscn7372.jpg


Een klein wandelpaadje voor de corry's:
356559blablabla_0_82_dscn7373.jpg


Garnaaltjes kijken op het hout:

456951blablabla_0_82_dscn7375.jpg


De c. aeneusjes heb ik losgelaten. Hopelijk weten ze genoeg te eten te vinden. Er zijn er 13 losgelaten. Hier zit een baby-corry :D

782538blablabla_0_82_dscn7377.jpg



Rechts ben ik nog niet helemaal tevreden, daar moet ik nog even over nadenken :p
 
Ziet er heel goed uit, ik hoop dat je corydoras het overleven :p
Ik ben benieuwd wat je rechts gaat doen :)
 
Bedankt voor je reactie!

Als je idee�n heb voor rechts hoor ik ze graag :D
 
Ziet er goeduit!

Wat denk je van een mooie Echinodorus voor rechts?
Of misschien een mooie dichte bos beplanting?
 
Ja, ik denk inderdaad dat ik het dicht laat groeien tot een grote dichte bos. Wil het aquarium lekker vol hebben met plantjes :)
 
Een mooie Echinodorus rechts en misschien ook links is zeker ook niet verkeerd.
Anders kijk eens naar de rotala rotundifolia in mijn rio. ( middelste bos)
Misschien vind je dit wat?
De toppen kunnen bij juiste belichting prachtig rood worden.
 
Ik zal eens gaan kijken voor een echinodurs, al ben ik wel bang dat het dan erg veel groot-bladerig wordt allemaal. Links achterin staat een groot blad, in het midden natuurlijk de lotus. Wordt t dan niet te veel?

De rotala heb ik nu rechtsachterin staan. Die heb ik nog niet zo lang, hopelijk worden de topjes nog roder. Toen ik ze kreeg waren ze groen, nu zijn ze al oranje-achtig :)
 
Een update!

De jonge corydoraatjes doen het erg goed. Heel de dag zoeken ze naar eten. Leuk gezicht :)

Het water is nu helderder, ik heb rechts een Echinodorus Compacta neergezet. In het midden staan drie nieuwe Cryptocoryne Legroi. Hier wat fotootjes ;)

Toen het een rommeltje was, toen ik net thuiskwam:

648248blablabla_0_82_dscn7408.jpg


Rechts:

815595blablabla_0_82_dscn7411.jpg


En zo issie nu:

821543blablabla_0_82_dscn7417.jpg


De cryptocoryne legroi:

621528blablabla_0_82_dscn7418.jpg



En zoals altijd de garnalen die een kijkje komen nemen:

255522blablabla_0_82_dscn7423.jpg


De Echinodorus Compacta:

935871blablabla_0_82_dscn7419.jpg


724189blablabla_0_82_dscn7410.jpg
 
Leuk om te horen dat het met de kleintjes goed gaat ;)

Prachtig aquarium, om jaloers op te zijn :)
 
Dankjewel :D
 

Terug
Bovenaan