Wat is er nieuw

Rio 180 van Jorn (Jornoo)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jornoo
  • Startdatum Startdatum
GewoonJoey zei:
Ik zou eerst alles even lekker laten groeien!

Je kan later altijd nog planten toevoegen.
Word al een stuk voller straks met je lavasteen hoor.

Goed idee, maar zal ik het stuk erin laten en het grotere mooiere stuk erbij zetten, of het hout eruit en 2 stapeltjes stenen

Ik heb bij de LFS even de waterwaarden laten testen. Het was weliswaar met een teststrip, maar dat is beter dan niets ^^
Hier de waarden:

PH = rond de 7
KH = 8
GH = 5
Nitraat = 10
Nitriet = 0

Zijn deze waarden goed? Zonee, wat moet ik eraan doen? Ik heb ook een gemengd bosje planten gehaald, omdat daar ook cabomba bij zat. Nu heb ik een mooie bos cabomba in het aquarium staan. Ook rechtsachterin waar nog een plekje was, staat nu waterpest. Kreeg er nog een plantje bij, daar weet ik de naam niet van. Ik heb ook een grotje gemaakt van 4 steentjes. Vind het er wel leuk uitzien 🙂

Rechts (met nieuwe grot)
189547jornoo_0_82_img_20150203_163345927.jpg

Midden (hoe heten deze 2 plantjes?)
149525jornoo_0_82_img_20150203_163352851.jpg

Links:
476425jornoo_0_82_img_20150203_163401235.jpg

Volgens de Co2 tabel, is het Co2 gehalte in je aquarium goed.

http://www.vdheuvel.org/adriaan/co2tab.html

Maar geen idee of er meer van zulke tabellen zijn en of die afwijken van elkaar.

Dat ene plantje ( achterste) lijkt wel Penningkruid.
Zat die in het gemengde bosje?

Die andere is niet goed te zien zo,.. heb je daar een close-up van?

Hou er rekening mee dat de teststrip niet zo nauwkeurig is als een druppeltest.

Volgens mij ziet de rest er wel goed uit zo.
Hebben ze de Po4 en de Nh3 ook gemeten?

Hier een afbeelding over de kringloop in het aquarium.

193718_0_82_aqua.jpg

Bron: allesoverhetaquarium.nl / Google

Bedankt voor de info! Nee, het viel mij ook al op 🙁 Maarja... Als ik weer een keer naar de Rifwachter ga, daar kunnen ze waarschijnlijk alles testen wat je wilt. Grootste van de Benelux 😛 Ik zie wel in de tabel dat ik op de grens zit, moet ik niet een poosje stoppen met EasyCarbo zodat het daalt naar wat veiliger dan 23,7 mg/l?

Close-up:

899917jornoo_0_82_img_20150203_170202274.jpg

nog een

397276jornoo_0_82_img_20150203_170155074_hdr.jpg

Ik denk dat het een Javavaren is.
Het lijkt namelijk net of er een wortelstok uitsteekt, boven het grind hangt.
Klopt dat?

Zo niet,.. zou het misschien een Echinodorus-soort kunnen zijn.
Anders zou ik het niet weten.

Wat betreft toevoegen/stoppen C02 kan ik je niet helpen.
Zo ver ben ik nog niet wat betreft waterwaardes i.c.m. adviezen geven.
Daar zijn anderen veel beter in en die weten er ook meer vanaf dan ik 🙂

Nou kom dan maar op ''anderen'' 😛
Ik ben een beetje bang dat ik de wortels sloop als ik nu ga checken of er een wortelstok is...

Jornoo zei:
Nou kom dan maar op ''anderen'' 😛
Ik ben een beetje bang dat ik de wortels sloop als ik nu ga checken of er een wortelstok is...

Ik zou ook gewoon even wachten op reacties van andere forumleden.
Er zijn zat leden die veel meer weten dan dat ik er vanaf weet 🙂
Ik weet nog lang niet alles namelijk, ben zelf ook nog lerende wat aquariums betreft. 🙂

Indien het wel een Javavaren blijkt te zijn, is het beter dat die op een steen of stukje hout vastgemaakt wordt dan dat hij in de grond staat.
Anders heb je kans dat de wortelstok gaat rotten.

Ik denk dat wat je ziet, een klein stukje is wat over is van een blad dat ik eraf heb gehaald. Ik ben bijna zeker dat het geen javavaren is. Al was het alleen vanwege de kleur. Te licht groen.

Jornoo zei:
Ik denk dat wat je ziet, een klein stukje is wat over is van een blad dat ik eraf heb gehaald. Ik ben bijna zeker dat het geen javavaren is. Al was het alleen vanwege de kleur. Te licht groen.

Ik vind het ook vrij licht wat kleur betreft hoor, voor een Javavaren.

Misschien zou het ook nog de Hygrophila corymbosa kunnen zijn?

Die lijkt er al meer op

Wel apart dat hij dan zo laag is. Geen idee wat de vorige eigenaar ermee heeft uitgevogeld. Er zit voor de zekerheid een kleibolletje bij. De waterwaardes zijn prima, en er is genoeg licht. Dus ik wacht nu denk ik gewoon een paar maanden af met de planten, kijken hoe het er dan bijstaat. Nog een vraagje: Ik heb in mijn nano cube een redelijk grote javavaren, kan ik aan de achterkant gewoon een stukje van de wortelstok eraf halen, en die op het stuk in mijn grote aquarium binden? Of gaat de plant dan dood?

Jornoo zei:
Wel apart dat hij dan zo laag is. Geen idee wat de vorige eigenaar ermee heeft uitgevogeld. Er zit voor de zekerheid een kleibolletje bij. De waterwaardes zijn prima, en er is genoeg licht. Dus ik wacht nu denk ik gewoon een paar maanden af met de planten, kijken hoe het er dan bijstaat. Nog een vraagje: Ik heb in mijn nano cube een redelijk grote javavaren, kan ik aan de achterkant gewoon een stukje van de wortelstok eraf halen, en die op het stuk in mijn grote aquarium binden? Of gaat de plant dan dood?

Misschien inderdaad even afwachten totdat het plantje wat gaat groeien.
Dan zal er denk ik wel wat een duidelijker beeld zijn.

Ik heb nog nooit een Javavaren gestekt.

Maar lees wel het volgende ook van dit forum:

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... er=1549880

Nog een informatieve site gevonden via Google:

http://www.aquascaping-blog.com/552/javavaren

Een javavaren laat zich heel makkelijk stekken, als je een kleintje ziet, kan je die zo weer opbinden , als je het kleintje maar in z'n geheel met kleine wortelstok hebt.
Ik zie dat je grof grind gebruikt hebt , kijk dan wel uit met bodembewoners, sommigen zouden zich kunnen bezeren. 😉

Ik heb het idee van lavasteen laten liggen, er komen 2 kokosnoten in met een gat, om extra schuilplaatsen te maken. Wat me opvalt is dat de Hydrocotyle ERG hard groeit, ben er enorm blij mee. Toch wat resultaat. Als ik de ene dag een knopje zie, is het na een week een groot nieuw blad. Verder maken al mijn Echinodorus Bleheri's nieuwe lichtgroene bladeren, ziet er veel mooier uit. Er zitten nu ook nog 2 Micranthemum umbrosum's en 1 cryto wendtii green in. Ook heb ik op de bovenkant van het stuk hout een stuk Javamos opgebonden, komen dat dat de platte bovenkant van het stuk hout wat opfleurt. Er zit nu ook cabomba in. Als ik die kokosnoten binnenkrijg, zit er ook een javavaren bij, 3 pogostemon helferi stekjes, wat weeping moss en nog een paar catappa bladeren. Dan zal het wel vol zijn. Ik kon al die spullen via MP voor �6,00 krijgen. Koopje! Binnenkort een paar foto's

Alleen mijn Vallisneria wil voor m'n idee niet echt aanslaan.. Wat zou het probleem zijn? Ik wil midden-achter namelijk graag een grote bos vallisneria, en er staan nu ongeveer 5 grote planten en 9/10 stekjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan