Wat is er nieuw

Rio 180 van Sharky77

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sharky77
  • Startdatum Startdatum
S

Sharky77

Guest
Hallo Allemaal,

De afgelopen 6 weken heb ik mijn bak opnieuw ingericht, zie de foto's voor het resultaat. Plantjes staan er nu gemiddeld 4 weken in, en ze slaan aardig aan.

Afgelopen zaterdag heb ik nieuwe bewoners toegevoegd. Afgezien van de twee garnalen die de enige oud bewoners zijn die ik niet aan iemand anders kwijt kon. Prima, ze zitten me niet in de weg.

ik heb nu:

- 12 stuks vijfstreep barbelen
- 6 Corydoras Sterbai

Mooie jonge frisse vissen van Romberg in Delft, vind ik wel het vermelden waard

Ik ga nadenken over mogelijke extra soorten, hoewel ik dat op het moment nog niet echt nodig vind. Laat deze jongens en meisjes eerst maar lekker groeien.

Ik zal zsm foto's (van betere kwaliteit) toevoegen van de bak met visjes.

Kwaliteit van deze foto's ligt helaas aan mijn smartphone. De nieuwe foto's maak ik met mijn digitale camera.

2 aqua 18-11-2016.jpg
3 aqua 18-11-2016.jpg
aqua 18-11-2016.jpg

hierbij het overzicht van de gebruikte plantjes 🙂
upload_2016-11-22_14-12-5.png

Nu een paar betere foto's. Valt niet echt mee om mooie foto's te maken van een aquarium met een simpele digitale camera.

En het is nogal stoffig sinds er wat rondzwemt. ik zal t filter even vervangen.

daglicht1.jpg

Hier bij maanlicht. naar mijn idee aardig gelukt met de T420 en twee ledstrips (1 wit en 1 RGB)

maanlicht1.jpg

en wat foto's van de bewoners

een paar Helena's, die hopelijk de verstekelingen uit de gekochte plantjes oppeuzelen

IMG_3481.JPG

één van de zes Corydoras
cory1.jpg

Vijf van de twaalf vijfstreepbarbelen

vijf_vijfstrepen.jpg

Ha Cédric. Ja daar heb ik inderdaad over gelezen op dit forum. Dus ik ben zaterdag naar de bouwmarkt gegaan en heb een strandje geknutseld met een 0,5m vijverslang en 0,4-0,8 filterzand. zie foto's.

Een van de Cory's dook meteen met zijn snuit in het zand.Je ziet op dat plaatje ook nog duidelijk de halve slang. Mijn bedoeling is dat het naaldgras de grens wordt op grind en zand.

IMG_3492.JPG

IMG_3496.JPG
IMG_3497.JPG

Wat groeit jou Pogestemon Helferi mooi! Ben jaloers! Die van mij gaan alle kanten uit 🙁

Laat ik nu net weer op het auqaforum komen kijken omdat die mooie Pogestemon ineens niet meer zo mooi is :-(

Denk dat de Echinodorus Ocelot Red iets te groot zijn geworden en het licht van de pogestemon tegenhouden. Maar ik lees ook dat het een moeilijke plant kan zijn, omdat het een kalkrijke bodem nodig heeft.

ik zal binnenkort weer eens een foto plaatsen. De barbelen zijn ook flink gegroeid.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan