Nooit last van gehad. Als het goed is, is glas harder dan tempex en worden de korrels in het tempex gedrukt. Ruim 10 jaar verschillende bakken, sommige met indrukwekkende stenen erop... Nooit een probleem gehad.
Mooie achterwand. Ik smeerde de tegellijm er altijd met een grove kwast op. Lekker smeerboel. Dan laten drogen en 2-3 lagen exopy (heb je ook de achterkant ingesmeerd?) . Inderdaad zal de wand dan donkerder gaan kleuren. Maar is mooi gelukt!!
Ben je al uit jouw bestand. Een klein blijvende Julidochromis kan makkelijk, similis of multi's zijn erg leuke vissen. Met de 1e heb ik gekweekt, vooral geselecteerd op mooie strepen! Ik zou in een 121 eerder paracyps dan cyps gaan houden. Let bij paracyps wel op of je grotten of spleten gaat maken/gebruiken, komen bij gedimd licht veel beter uit. Afhankelijk van de soort.
Maar die similis is een felle rakkel, maar echt leuk om naar te kijken (ik had volgens mij een kleine 100 slakkenhuisen), de Neothauma's zijn dan de mooiste, maar eerst escargos eten en dan goed schoonmaken is dubbel plezier.
Veel plezier met jouw bak!
(trouwens wel eens een bevestigingsklem in het aquarium van de uitstroom slang van een pomp losgesloten 's nachts... ik dacht wat hoor ik.. water langs de trap naar beneden.. Was een mooi fonteintje wat uit de bak spoot. Gelukkig is mijn vrouw niet wakker geworden ;-) )