Wat is er nieuw

Rio 240 van GuitarDion

• Onderwerp starter Onderwerp starter GuitarDion
  • Startdatum Startdatum
Mooie bak hoor. Ik vind vooral de inrichting met je stenen en zandbodem geslaagd. Brengt me op idee�n... Gaat er niet veel vuil tussen de stenen zitten?

Gr Robin

dolle ancistrus zei:
Mooi aquarium!

Dank je wel, ben er ook erg blij mee!

peterdenhaag53 zei:
Mooie bak hoor. Mooie caca's ook.

Die caca's zijn m'n trots!

jessicapilon zei:
Weer mooie foto s hoor. Zo te zien hebben die L nummers wel hun voorkeur al ik het zo bekijk 😉

Dank je Jessica. Helaas zijn de twee L-nummers weg nu. Ze aten bijna al m'n planten op en af en toe vonden ze het ook wel leuk om andere vissen aan te vallen en zelfs op te eten! Ik gaf ze altijd genoeg te eten en groenvoer. Weet jij misschien een leuke vis of L-nummer als alternatief?

Robin-S zei:
Mooie bak hoor. Ik vind vooral de inrichting met je stenen en zandbodem geslaagd. Brengt me op idee�n... Gaat er niet veel vuil tussen de stenen zitten?

Gr Robin

Dank je Robin. Het was ff uitzoeken hoe ik precies die linkerhoek wou hebben. Steeds verschillende inrichtingen gehad met die hoek. Maar zoals het nu is vind ik wel mooi. Wat betreft het vuil tussen de stenen valt het wel mee. Ik heb ook de uitstroom van de filter naar beneden gericht zodat het vuil van de linkerhoek naar midden word geblazen. Vanaf daar komt de stroming van de stromingspomp en blaast het naar de inlaat.

Zwits zei:
is zeker een mooie bak :thumbs:

Dank je, Zwits!

Gisteren een filmpje gemaakt van m'n aquarium. In het eerste gedeelte zie je met alle verlichting aan, daarna alleen de TMC led verlichting.

hier kun je hem kijken:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=BpOTYTssM1I[/video]

Tijd voor een update,

Deze maand heb ik de Grobeam 600 LED strip van TMC boven de bak gehangen, en ik moet zeggen dat ik er z��r tevreden over ben. Het licht is echt heel mooi, en de schittering is er die ik juist wou. De planten doen het er ook goed onder. Verder heb ik de waterpest verplaatst naar achter het grote stuk hout. Het groeide letterlijk door m'n hele bak heen en zag er een beetje chaotisch uit.

IMG_1631_zps7a54ec8c.jpg

totaaltje

IMG_1633_zpscce62bc3.jpg

IMG_1641_zps0f5cbef6.jpg

IMG_1642_zps7bcf7cdc.jpg

IMG_1644_zpsa09d7a4d.jpg

IMG_1643_zpsacc8f0b1.jpg

Vinnen ontwikkelen zich mooi

IMG_1646_zpsa6a783e2.jpg

IMG_1649_zps50c9a6d3.jpg

Zoals je hier ziet, groeit voor het eerst de Vallisneria over het wateroppervlakte. Het is echter wel alleen ��n stekje. Ze staan er nu al een aantal maanden in. Iemand tips?

IMG_1652_zpsdd7a220f.jpg

IMG_1655_zps2520bd00.jpg

IMG_1658_zps27b69805.jpg

IMG_1664_zps5a1c8e0f.jpg

Heb de bak helemaal omgegooid en opnieuw ingericht. Wou een zuid Amerikaans/amazone sfeer in de bak. Heb wat nieuw wortel en kienhout gekocht en wat planten eruit gehaald. Zal straks wat foto's uploaden als het donker is 😉

Zoals beloofd hier wat foto's, ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik ben er wel blij mee

totaaltje_zps44bc66ac.jpg

totaaltje

IMG_1690_zps8f40c8a2.jpg

links

IMG_1691_zps6015aa22.jpg

midden

IMG_1692_zps62f9ca54.jpg

rechts

IMG_1695_zps187bba08.jpg

komen wat algjes op de stenen

IMG_1693_zps9735d33a.jpg

IMG_1710_zpsde8ccd77.jpg

caca

IMG_1700_zpse8f42e7b.jpg

Bedankt iedereen. Ben er ook zeer blij mee. Was eerst bang om de bak overhoop te halen maar het resultaat mag er wezen

die staat er erg mooi bij!
mooie sfeer.

vind alleen dat afgezaagde stuk hout ietwat storen, maja, das mijn smaak.

Zwits zei:
die staat er erg mooi bij!
mooie sfeer.

vind alleen dat afgezaagde stuk hout ietwat storen, maja, das mijn smaak.

Dank je wel Zwits. Over dat afgezaagde stuk hout ben ik met je eens. Oogt onnatuurlijk, maar kon er verder niks mee. Verzin er wel weer iets voor 😉

Het is maar weer is tijd voor een update. Tijdje afwezig geweest i.v.m drukte op het werk etc.

De inrichting van het aquarium heb ik een beetje veranderd. Ik vond die afgezaagde stukken hout niet mooi om te zien. Daarom maar zo gedaan. Dit ook omdat er nu zichtbrekers zijn. Er is wat gedonder tussen mijn maanvissen. Er komt steeds een nieuwe pispaal. Dit is al de tweede die letterlijk ''ziek'' word gepest. Misschien de groep naar 7 brengen, of kijken wat er gaat gebeuren. Ik denk dat het tweede slachtoffer het ook niet gaat redden want hij zit nu de hele tijd in een hoekje, eet niet en ademt snel. Ik hoop dat het goed gaat komen met de maanvissen.

Hier nog wat foto's!

IMG_1962_zps4ff3f5c7.jpg

totaaltje

IMG_1981_zps2af0f267.jpg

links

IMG_1980_zps86526a6f.jpg

rechts

IMG_1968_zpsb48384ce.jpg

IMG_1967_zps6bd0e8e2.jpg

IMG_1984_zpsfdfff8a1.jpg

IMG_1969_zpse031747e.jpg

IMG_1977_zpse2dbc73d.jpg

IMG_1982_zps9905f4b2.jpg

ik vind de bak er erg mooi uit zien!

heb je nou ook caca's en pauwooggrondels?
ben verder geen maanviskenner, maar ik denk niet dat de maanvissen achter de dunne takjes kunnen schuilen.. dus als een echte zichtbreker zal het denk ik niet werken.

Carithius zei:
Prachtig gedaan! Ik vind het hout zeer goed geplaatst 😉
Bedankt!

Zwits zei:
ik vind de bak er erg mooi uit zien!

heb je nou ook caca's en pauwooggrondels?
ben verder geen maanviskenner, maar ik denk niet dat de maanvissen achter de dunne takjes kunnen schuilen.. dus als een echte zichtbreker zal het denk ik niet werken.

Bedankt, Zwits. Klopt, de caca's en grondels heb ik al heel lang. Er is nu nog maar 1 pauwooggrondel over, want de rest zwom recht in de waterpomp. Dat is gemalen vissensoep dan. Ik kan blijven genieten van de caca's. Mooie vissen.

Ik heb zelf nog geen ervaring met pauwooggrondels maar heb ze staan al vanaf het begin op mijn verlanglijstje.. had jouw eenzame mannetje eerst 1 vrouwtje of een harem?

caca's zijn inderdaad geweldige vissen, ik kijk ook elke dag met plezier naar de mijne.

Zwits zei:
Ik heb zelf nog geen ervaring met pauwooggrondels maar heb ze staan al vanaf het begin op mijn verlanglijstje.. had jouw eenzame mannetje eerst 1 vrouwtje of een harem?

caca's zijn inderdaad geweldige vissen, ik kijk ook elke dag met plezier naar de mijne.

Ik had een harem. Het zijn leuke visjes hoor. Ze waren altijd heel nieuwsgierig. Als ik met mijn hand in de bak ging om schoon te maken, kwam die gewoon naar m'n hand toe om te kijken. Ook als er nieuwe vissen in de bak kwamen, gingen ze voor het zakje hangen om te kijken. Heel leuk. Het zijn wel rustige visjes.

Het is ook leuk als het vrouwtje en mannetje tegenover elkaar staan. Dan zie je dat het mannetje zijn rugvinnen omhoog zet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan