Wat is er nieuw

Rio 300 van Amber de Beer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Amber de Beer
  • Startdatum Startdatum
Dabkje, ben echt helemaal weg van de corys, hoop dat ze zich vandaag al wat meer thuis voelen.

Dankje
Ik zit op het moment voor de bak en de corys zijn heel erg hyper, zwemmen de hele tijd als een school heen en weer en er gaat ook al heel wat eten in. Heb zinkende korrels met een netje op de bodem laten vallen, zodat de andere vissen het niet aten en die korrels zijn binnen 2 minuten allemaal weg. Ze zien er allemaal anders uit, lange buikvinnen, korte buikvinnen, donker kopje, licht kopje, donkere rugvin, lichte rugvin, grote vlekjes, kleine vlekjes. Erg leuk om ze zo makkelijk uit elkaar te kunnen houden

Dankjullie. Als ik een goed fototoestel had, waren ze waarschijnlijk nog veel mooier, maarja moet het hier maar mee doen xD

Fotospam (sorry xD)
Foto's met fototoestel

Cory's (veel foto's mislukken omdat ze zo snel zijn)
439621amberdebeer_0_84_imgp0051.jpg

757344amberdebeer_0_84_imgp0055.jpg

359519amberdebeer_0_84_imgp0061.jpg

722664amberdebeer_0_84_imgp0078.jpg

535699amberdebeer_0_84_imgp0079.jpg

266412amberdebeer_0_84_imgp0098.jpg

162893amberdebeer_0_84_imgp0105.jpg

242673amberdebeer_0_84_imgp0116.jpg

165799amberdebeer_0_84_imgp0118.jpg

799449amberdebeer_0_84_imgp0119.jpg

Wat is dit een weelderige groene bak geworden, je visjes komen prachtig uit tegen dat groen!

Inderdaad al lekker groen, de drijfplanten helpen goed mee aan een een mooi effect 🙂

Dankje!
Net terug van de winkel. Ik ben naar een winkel gegaan die toch een eind rijden was, maar ze zouden c. Delphax hebben. Was dus van plan daar ook de rest van de vissen mee te nemen maar nee. Ik ben teleurgesteld en kwaad terug gereden. Na even rond te hebben gekeken zagen we al dat de bakken op de eerste verdieping slecht onderhouden waren, volgens mij zelfs al weken niet meer schoongemaakt. De begane grond zagen er wel goed uit.
Ik vroeg of hij rouwtetra's had.. Nou die had hij dus niet kreeg te horen dat hij ze niet meer verkocht omdat het zo'n afschuwelijk lelijke vissen zijn als ze wat ouder worden (heel leuk dat te horen over een van je favoriete visjes van een aquariumzaak) vervolgens nog maar eens een poging, of hij de delphax had. Op de site stond dat ze op voorraad waren. Hij liep naar boven en vertelde me daar dat het de punctatus was en niet de delphax maar ze leken erop en begon ze al bijna uit te vangen nog voordat ik iets had gezegd. Ik wil delphax en geen andere.

Daarna zag ik andere corydoras maar er stond geen kaartje bij (voor als 2e groep) toen ik het vroeg, wist hij het zelf ook niet. Hij moest in de database gaan zoeken welk soort het was en heeft het niet gevonden. "ze zijn nieuw en ik weet niet welke vis het is"........... De L201 heb ik niet eens meer naar gevraagd, deze dingen en de arrogante houding die de man (tevens eigenaar) had maakte mij kwaad. Ik ga daar nooit meer naartoe, weggegooide tijd en benzine. Deze winkel kan zeker een recensie van mij op de site verwachten. Ik voelde me hier geen klant maar een ongewenste vreemdeling. En dan te bedenken dat ik erop had gerekend meer dan 100,- aan vis te kopen daar...

Ben maar terug gereden en naar mijn vaste aquariumzaak gereden. Helaas vertelde hij dat de c. Delphax niet te krijgen was. Daarvoor moet ik dus nog ergens anders naar opzoek. Heb wel 3 c. Sterbai gekocht. Op het moment waren dat de laatste. Die kreeg hij wel weer gewoon binnen. Begin november ga ik daar nog 6 van erbij halen. Ook heb ik 6 prachtige betta vrouwen gekocht. 3 crowntails, een roze met rode vinnen, een groene ket gele vinnen en een bruinachtige met gele/oranje vinnen die aan de punten zwart zijn. Dan nog 1 halfmoon elephant Ear die lila is met een beetje rood en wit. Als laatste nog 2 gewone, vrij grote vrouwtjes. Een heeft veel blauw in de vinnen en een beetje rood, de andere heeft prachtige rode met een beetje blauwe vinnen.

Alles heeft al lekker tubifex gegeten. Zijn wel nog schuw maar dat zal wel veranderen

Ik heb 5 van de 6 betta vrouwen goed op de foto kunnen krijgen, nog even geduld voor de 6e dus
819361amberdebeer_0_84_imgp0145.jpg

955862amberdebeer_0_84_imgp0151.jpg

277687amberdebeer_0_84_imgp0162.jpg

283625amberdebeer_0_84_imgp0163.jpg

191571amberdebeer_0_84_imgp0165.jpg

891417amberdebeer_0_84_imgp0181.jpg

1 van de 3 jonge sterbai
987546amberdebeer_0_84_imgp0148.jpg

Edit: 1 foto vergeten

Ik zie trouwens dat het ze wel alle 6 zijn, sorry niet op aan het letten

Dankje
ze zijn allemaal verkocht als vrouwen en hebben ook allemaal een duidelijk wit puntje en korte borstvinnen dus ga ervanuit dat het inderdaad vrouwen zijn

Inmiddels is de rechtse vrouw op de 2e foto spontaan verdwenen. Heb overal naar haar gezocht, vanmorgen nog gezien en maar al sinds 3 uur vanmiddag geen enkel spoor van haar. Ben benieuwd of ze morgen weer gewoon rondzwemt?

Heb 3 nieuwe betta vrouwen erbij gehaald en nog wat foto's gemaakt:
Rood/paarse vrouwtje
693245amberdebeer_0_84_imgp0208.jpg

192132amberdebeer_0_84_imgp0239.jpg

Nieuw blauw vrouwtje nog in de zak aan de temperatuur aan het wennen
857263amberdebeer_0_84_imgp0254.jpg

264951amberdebeer_0_84_imgp0255.jpg

Helaas met zak maar vond het wel scherp van het vrouwtje wat ik al had
644773amberdebeer_0_84_imgp0261.jpg

Even pronken naar de nieuwe vrouwen
362535amberdebeer_0_84_imgp0259.jpg

Nieuw bruin geel vrouwtje (met verticale strepen?)
322553amberdebeer_0_84_imgp0305.jpg

Gewone vrouwtje wat er wel nog is
372763amberdebeer_0_84_imgp0341.jpg

(slechte) foto van het blauwe vrouwtje, ze wil niet graag op de foto
912358amberdebeer_0_84_imgp0343.jpg

nieuw geel vrouwtje
595172amberdebeer_0_84_imgp0349.jpg

994234amberdebeer_0_84_imgp0351.jpg

Dumbo ear
531484amberdebeer_0_84_imgp0354.jpg

828798amberdebeer_0_84_imgp0358.jpg

964963amberdebeer_0_84_imgp0201.jpg

889486amberdebeer_0_84_imgp0222.jpg

En deze van de c. sterbai vond ik wel erg goed gelukt
673245amberdebeer_0_84_imgp0344.jpg

Mooie betta's.
Die laatste foto, van de cory, is inderdaad erg goed gelukt.
Gaaf hoor!

Dankje
Nu al bijna 24 uur het gewone vrouwtje niet meer gezien. Vraag me af wat er met haar gebeurd is... Heb ook nergens een lijkje of overblijfselen daarvan kunnen vinden. Ze krijgen meer dan genoeg te eten dus het is onmogelijk dat ze gister na die paar uur school alles van haar hebben opgegeten.

heb de bak weer schoongemaakt, ook de verdwenen betta gevonden, ze was dus niet eruit gesprongen. Maar ze is levend! Ze zat toch in het filter had daar wel gekeken maar er zijn 2 gedeeltes, een grootgedeelte met sponzen en ernaast een super smal gedeelte met dat motording (geen idee hoe je het noemt) en de verwarming, ze zat dus in het smalle en donkere gedeelte terwijl ik alleen bij de sponzen had gekeken (stom van me) met water bij vullen zag ik iets bewegen, met een zaklamp gekekeken, zie ik een beledigde en gestreste betta naar me kijken. Kostte wat moeite maar ik heb haar eruit gekregen. Ze was zowat wit, had alleen nog haar horizontale strepen zichtbaar. En sterk vermagert (logisch als je van maandag tot vrijdag in een donker filter zit zonder eten) heb haar maar lekker tubifex en granulaat gegeven, heeft ze goed van gegeten en en ze kreeg een mooie groene kleur terug op haar lichaam zonder strepen. Gaat goed dus.

Heeft ook direct voor het eerst kennis gemaakt met de dames die ik pas na haar verdwijning had gekocht. En opnieuw kennisgemaakt met de andere dames. Zwom direct bij de andere gewone betta, ze zaten in de winkel ook in de bakjes naast elkaar (apart maar bakjes stonden naast elkaar) dus zijn misschien wat meer aan elkaar gewend.

heb linksvoor een vaantjesplant (?) Gezet uit het andere aquarium, doet het daar niet goed en wil hem nog een kans geven in de rio. Ook een klein stekje braziliaanse klimop (?) Rechts gezet, deed het ook niet goed en misschien lukt het om hem daar waar aan het groeien te krijgen. (Weet niet zeker of het deze planten zijn)

Er is veel veranderd. Ik heb verschillende zoektes in mijn bak gehad. Ook algen (ook blauw alg) en afstervende planten door de medicijnen. Ik heb op het punt gestaan ermee te stoppen. Gelukkig ging het opnieuw opstarten van de 100L bak perect en bleef ik toch hoop houden dat het met deze goed bleef gaan, dus heb ik niet opgegeven. Inmiddels begint alles weer wat soepeler te verlopen, maar helaas ben ik dus wel wat vissen kwijtgeraakt.

Een overzichtsfotos houden jullie nog te goed. Ik heb wel fotos van hoe de bettas er inmiddels uitzien
de gele
360.jpg
360.jpg

bruin gele
360.jpg
360.jpg

groene
360.jpg

360.jpg

dumbo ear
360.jpg

De roze achtige
360.jpg

360.jpg

de blauwe, heb ik geen van het volledige lichaam van
360.jpg

de normale, heb ik geen van het volledige lichaam van
360.jpg

De bruin oranje (beste foto die ik van haar heb)
360.jpg

Mooie bak hoor! Alleen 1 ding, ik lees dat je een tijd op zoek bent geweest naar salvinia natans. Maar weet je zeker dat het wel salvinia natans is? Misschien vertekend het op de foto, maar bij mij zien ze er heel anders uit namelijk....

Ik heb ze 2x gekocht, een keer via marktplaats van iemand onder de naam salvinia natans. Ze kamen aan zoals op de foto destijds. Na een tijdje hadden ze deze vorm aangenomen:
360.jpg

(Schuimnest van betta vrouw) zoals op de foto te zien is, er zaten happen in de planten en er zaten bladluizen op die hiervopr zorgden. Ook stierven ze af, dus heb ik alles weggegooid. Daarna via aquaplantsonline opnieuw salvinia natans besteld en die kwamen hetzelfde aan zoals de eerste, ook deze namen dezelfde vorm aan zoals op de foto te zien is. Ik ga er dus vanuit dat het daadwerkelijk salvinia natans is.

inmiddels heb ik geen salvinia natans meer in deze bak, wel nog in de 100L bak en deze heeft ook dezelfde vorm gekregen zoals hierboven op de foto.

Het ziet er inderdaad wel wat klein uit. Zou bijna zeggen dat het Savinia Minima is:

VQophrd5EBPkPdRbhpVnkV5-eRHKtqEJ.jpeg

Al zijn die blaadjes weer een stuk ronder. Waarschijnlijk heb je toch de natans ;p

Ze zijn me door aquaplantsonline verkocht als natans dus ga ik er maar van uit dat het ook de natans is xD het maakt me eigenlijk niet heel veel uit, ik wilde gewoon drijfplante met korte wortels. (De wortels zijn trouwens wel wit/lichtgroen) inmiddels zit in deze bak alleen nog phyllanthus fluitans

Amber de Beer zei:
Ik heb ze 2x gekocht, een keer via marktplaats van iemand onder de naam salvinia natans. Ze kamen aan zoals op de foto destijds. Na een tijdje hadden ze deze vorm aangenomen:
360.jpg

(Schuimnest van betta vrouw) zoals op de foto te zien is, er zaten happen in de planten en er zaten bladluizen op die hiervopr zorgden. Ook stierven ze af, dus heb ik alles weggegooid. Daarna via aquaplantsonline opnieuw salvinia natans besteld en die kwamen hetzelfde aan zoals de eerste, ook deze namen dezelfde vorm aan zoals op de foto te zien is. Ik ga er dus vanuit dat het daadwerkelijk salvinia natans is.

inmiddels heb ik geen salvinia natans meer in deze bak, wel nog in de 100L bak en deze heeft ook dezelfde vorm gekregen zoals hierboven op de foto.

Zoals op deze foto zien ze er inderdaad bij mij ook uit! Dus ik heb niks gezegd :stom:

Haha, zal wel te maken hebben met licht, waterwaardes en voeding welke vorm ze aannemen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan