Wat is er nieuw

Rio 350 Gezelschap aquarium (Discus?) (Tinoush)

Eindelijk wat fatsoenlijk verlichting. Hopelijk minder algen door het led te kunnen dimmen.
IMG_20211223_211319.jpg
IMG_20211227_214652.jpg
 
Jongens ik heb behoorlijk last van diatoms weer. Komt dit door nieuwe zand en nieuwe filter dat ik net in heb? Minder licht of meer licht om te bestrijden?
 
Zo, het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste update.
Ondertussen is een en ander gebeurt maar ik wilde niet meteen posten aangezien ik eerste wilde zien hoe het allemaal gaat lopen.

Inkbird thermostaat voor alle zekerheid.
Met twee nieuwe verwarmingen van JBL en Eheim.
IMG_20220318_174034.jpg


Een Lido 120 als qt bak.
IMG_20220318_175015.jpg
 
Vorige jaar december 6 discusen van stendker gekocht. Ze waren ergens tussen de 8 en 10 cm


IMG_20211224_133425.jpg

Paar weken daarna nog twee erbij. Watermeloen en pigion blood. Twee rechts.
IMG_20220107_184913.jpg
 
Dit is van vandaag. Het zijn prachtige dieren met giga veel werk 🥰
 
 
20 ofzo kardinaal tetras (wildvang) erbij. Had meer moeten meenemen 😂 ze plakken zo bij elkaar en lijken weinig..
IMG_20220410_190756.jpg
 
Tijd voor een update weer. 🙂
Ondertussen heb ik alle maanvissen aan liefhebbers verkocht. Zo kan ik beter concentreren op de discussen.
4 vissen zijn ondertussen 20cm geworden. Eentje is onderweg naar 20cm. De watermeloen. Helaas heeft hij zijn witte gezicht verloren. Denk dat het door te veel rode voeding komt. Maar goed. Ze hebben ondertussen twee grijze corydoras vermoord. Ik kwam laat achter, dat zij het deden. Totdat ik bij laatste vis een oog uit zien gebeten worden. Ze zijn cichliden dus kan gebeuren. Van albino's blijven ze af. Dus sterbai gaan we niet kopen. Ze lijken te veel op lekkere hapjes. Alle vissen doen goed behalve 3 dat gepest worden door mijn grote oranje pigeon blood. Ik geef ze nog meer tijd en zie hoe het wordt. Ze hebben 15cm bereikt en zullen ook niet groter worden. Ze kunnen niet voldoende eten door pesterij. Het wordt hoog tijd om naar een grotere bak te overstappen. Denk zelf aan akwastabil 160 of 200. Ik ben ook 2 cardinals kwijt maar dat hoort bij deze soort. Wil alleen zeggen dat stendker discus is heel goed te doen. Mis je water wissel alleen niet en koop ze vanaf 10cm.
En hier een video van de bak.

 
  • Leuk
Waarderingen: Amir
Nog een laatste foto dan voordat ik deze topic sluiten. Was een hele emotionele avontuur om voor discusen te zorgen. Ze zijn allemaal verkocht en de aquarium wordt straks ook te koop gezet. Dus als je een in nieuw staat 350 zoekt laat me maar weten 😅. Volgende bak zal waarschijnlijk een Aqualantis 200 worden met Zuid Amerikaanse cichliden. Bedankt voor iedereen zijn steun in deze journey.
1000047383.jpg
 
Vanwaar de verkoop van deze bak en vissen? Of heb ik ergens overheen gelezen
 
Jammer en alvast veel plezier met de nieuwe bak binnenkort.
 
Er wordt hier niet aan het sluiten van topics gedaan, omdat er altijd mensen kunnen zijn die van jouw ervaringen kunnen leren, maar het is wel duidelijk dat jij een punt achter de discussen zet.

Weet je al welke Zuid-Amerikanen gaat houden? Speciale reden om je tot één regio te beperken?
 
Je hebt toch al zuid Amerikaanse cichliden🙂
 
Vanwaar de verkoop van deze bak en vissen? Of heb ik ergens overheen gelezen
Ik wil wat anders proberen. Grotere bak op 30c is een peperdure elektrische rekening eind van het jaar. 😅 Dus terug naar kamer temperatuur ongeveer.
 
Er wordt hier niet aan het sluiten van topics gedaan, omdat er altijd mensen kunnen zijn die van jouw ervaringen kunnen leren, maar het is wel duidelijk dat jij een punt achter de discussen zet.

Weet je al welke Zuid-Amerikanen gaat houden? Speciale reden om je tot één regio te beperken?
Weet ik maar ik bedoel meer dat ik geen updates hier meer zal posten. 👍
 
Je hebt toch al zuid Amerikaanse cichliden🙂
Klopt. Haha. Dit keer zal severum, geophagus sveni, blue acara en een Oscar als de grote vis worden. Denk de albino. Uaru is ook in mijn gedachte. Of andere richting met green terror en Jack dempsy etc. Even kijken welke bak het wordt. Tussen 700 en 1000 liter iig.
 
Vanwaar de verkoop van deze bak en vissen? Of heb ik ergens overheen gelezen
Nee klopt ik heb ook niet vaak genoeg gepost. Na paar jaren heb ik besloten om wat makkelijker vissen te nemen. Discus is hard werken en te duur met constant 30c water.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan