Wat is er nieuw

rio mervin 180 amazone

• Onderwerp starter Onderwerp starter mervin
  • Startdatum Startdatum
M

mervin

Guest
hallo ik heb nu sinds 3 weken een tweedehands rio 180 met ZA inrichting 50 liter water van mn oude bak er in gedaan en 50 liter van onze andere bak erin rest afgevuld met kraanwater het juwel filter was al ingedraaid
en er zaten nog vissen bij het aquarium moesten er de zelfde dag nog in dus voor de zekerheid maar een ingedraaid binnenfiltertje er bij gezet en alles is goed gegaan

afmetingen: 100x40x50 afgerond

techniek: juwel bioflow 6.0

3d achterwand

dennerle bio c02

tijdelijk een intern filtertje erbij

juwel voerautomaat

planten: echinodorus bleheri, echinodrus magdalensis, alternanthera reineckii, Hydrocotyle leucocephala, nymphoides aquatica banana

vissen:

5x apisto agassizii fire red
2x mikrogeophagus altispinosus { agressief tegen over de apisto's}
25x parachreidon axelrodi
10x hemigrammus bleheri
8x corydora's paleatus
5x carnegiella strigata
1x ancistrus gold {gaat naar een ander huisje}

foto's:
454848mervin_0_82_dsc_0047.jpg

981843mervin_0_82_dsc_0009.jpg

717814mervin_0_82_dsc_0015.jpg

251219mervin_0_82_dsc_0021.jpg

842627mervin_0_82_dsc_0032.jpg

565389mervin_0_82_dsc_0034.jpg

653475mervin_0_82_dsc_0036.jpg

476513mervin_0_82_dsc_0037.jpg

122284mervin_0_82_dsc_0039.jpg

848579mervin_0_82_dsc_0042.jpg

284726mervin_0_82_dsc_0049.jpg

hoi,

ik ben geen kenner, maar is het niet een beetje druk?

ook de mix van die apisto's met die alti's is er een die, voor zover als ik begrepen heb, niet heel handig is. Ze vormen beide een territorium en daarvoor is niet erg veel ruimte in je bak.

verder...5 apisto's? welke verhoudingen? ik heb zelf ook een koppeltje (was een harempje, maar 1 vrouwtje is overleden en nog geen nieuwe gehaald) van deze vissen. mooi en sierlijk, geniet er echt van,
maar niet echt van het gezellige soort zeg maar. Overal las ik op zo'n maat bak (heb ik ook) dat 1 mannetje de max was.

wel een leuk idee met die bladeren. misschien ook maar eens meer in mijn bak leggen.

hallo druk valt wel iets mee die alti's kunnen idd niet met de apisto's ik heb 2 m 3v apisto's
dat gaat wel goed en het ligt er ook aan hoeveel schuilplaatsen je hebt en aan het karakter van de vis

Je Altospinosa's zijn nog erg jong en groeien nog een flink stuk. Ook je Apistogramma's, en dan vooral de mannetjes, zullen nog wat groter worden. Ik had een Agassiziman van 7 cm die zijn territorium flink verdedigde. Ondanks je planten verwacht ik dat je zeker problemen krijgt als je dwergcichliden groter worden. Ook twee mannetjes Agassizi zal in je aquarium zeker niet gaan. De dominante man zal niet rusten voordat het andere mannetje het loodje heeft gelegd.

Voor het welzijn van je vissen adviseer ik je om keuzes te maken, of de Altospinosa's, of een harem Agassizi met een man inplaats van twee.

Hobbygroet,
Jos Hut

Hallo ik zat er ook aan te denken om mijn mannetje te ruilen voor een vrouwtje en die altis eruit

Lijkt me heel verstandig.

Hobbygroet,
Jos Hut

Ik zou eerder gaan voor iets in de richting van het onderstaande;

5x Apistogramma agassizii 'Fire Red'
25x Parachreidon axelrodi of 15x Hemigrammus bleheri
8x Corydoras paleatus(of een andere soort)
8x Carnegiella strigata

En eventueel een leuke kleine L-nummer.

ik haal denk ik alleen de alti's weg

Volgensmij ban je de otocinclus in je rijtje met het visbestand vergeten.....

Oeps 4x otocinclus affinus je ziet ze ook zo veel

Ik zou gezien de bakmaat wel een keuze maken tussen de Parachreidon axelrodi en de Hemigrammus bleheri.
Gedrag oogt doorgaans mooier bij 1 grotere school en zorgt voor minder stress.

Ik overweeg toch om de hemigrammus in een andere bak te doen dan bedankt voor de tip rikkert

Hemi's gaan er uit en aquarium is veranderd naar een blackwater biotoop met nog te veel planten foto's volgen

inmiddels zijn de hemmigrammus bleheri verhuisd en 1 apisto mannetje ook en het aquarium staat er momenteel zo bij
936978mervin_0_82_dsc_0107.jpg

763772mervin_0_82_dsc_0114.jpg

bedankt al een hele vooruitgang dacht ik zo tegenover 3 weken geleden

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan