Rio Nanay

  • Onderwerp starter Deleted member 29484
  • Startdatum

Prachtig :love:
 
Erg mooi en hoe groot is deze bak?
 
Ja met zo'n bak lijken ze maar klein die Maanvisjes. Mooie bak en rustgevend geheel :thumbs: . Kun je er wat meer over vertellen misschien? Waterwaardes, inspiratie e.d.

Gr
Stefan
 
Ja met zo'n bak lijken ze maar klein die Maanvisjes. Mooie bak en rustgevend geheel :thumbs: . Kun je er wat meer over vertellen misschien? Waterwaardes, inspiratie e.d.

Gr
Stefan

Bak heeft interne filters met airliften, 6 liften op 1 luchtpomp.
Constante waterverversing met druppelsysteem. Ooit opgestart met leidingwater, geleidelijk aan op regenwater gezet.
Overdag 100% zonlicht wat door de lichtkoepel de bak invalt. Tijdens de avond enkele floodlights van 6500K en 10watt.
Verwarming 4x500watt titaniumheaters welke in de zomer uitgeschakeld zijn.
Geen CO2 of andere toevoegingen.
Relatief zuur en zacht water met heel lage EC.
Ik heb 3500 L regenwater in opslag en in de zomer ververs ik daar extra mee omdat het dan mooi op temperatuur is.
Regenen doet het voldoende hier, dus steeds vers water.

Ik hou van natuurlijk ingerichte bakken waar de inrichting aan de noden van de bewoners voldoet.
En graag zie ik weinig vis en weinig verschillende soorten in een grote bak. Het hoeft niet in elkaars weg te zitten.

De Manen zijn nog niet volwassen en met bijna 1m bak-hoogte...lijken ze inderdaad vrij klein.
 
Duidelijk. Ja een meer biotoop gerichte bak wordt mijn volgende project (over paar jaar). Qua visaantal zitten we denk ook op een lijn. Hang ook het less is more principe aan :). Hou het ook op 3 soorten in m'n meterbak. Je bent eigenlijk dus best 'groen' bezig met vooral natuurlijk licht en regenwater 😁. Leuk.

Gr
Stefan
 
Duidelijk. Ja een meer biotoop gerichte bak wordt mijn volgende project (over paar jaar). Qua visaantal zitten we denk ook op een lijn. Hang ook het less is more principe aan :). Hou het ook op 3 soorten in m'n meterbak. Je bent eigenlijk dus best 'groen' bezig met vooral natuurlijk licht en regenwater 😁. Leuk.

Gr
Stefan

Los van de verwarming weet ik dat er heel weinig bakken beter doen, inderdaad.
Luchtpomp doet 25watt en filtert een kleine 10000L.
Voor mijn volgende bak wil ik het nog “groener” gaan doen en de bak verwarmen met heatpipes.
Dat gaat een enorm verschil geven.
 
Mooie video Stijn en ze hebben de ruimte.
 
Prachtig ingericht en mooie maantjes natuurlijk :daisy:
 
Heb je geen filmpjes van wanneer je deze moet kuisen :DD :DD :DD

Ik kom nooit in de bak, enkel de voorruit ontdoen van alg met de Flipper Max.
 
Jammer dat ik nu pas dit topic vindt. Je had me wel even mogen waarschuwen, ;):)
Wat een geweldig leuk aquarium. Ik heb het topic op volgen gezet. Ik wil niks missen van dit aquarium.
 
Heel erg gaaf inderdaad. Ben ook wel benieuwd hoe je dat met het licht doet, er zit dus geen kap op de bak? Heb je wellicht een filmpje (of foto) van de bak in de ruimte?
 
Heel erg gaaf inderdaad. Ben ook wel benieuwd hoe je dat met het licht doet, er zit dus geen kap op de bak? Heb je wellicht een filmpje (of foto) van de bak in de ruimte?

Bak staat in een veranda en op de bak ligt 8mm floatglas.
 
Wat ontzettend mooi! Het plaatje klopt helemaal.
Hoe heb je die rotsen gemaakt / laten maken? Of zijn het modules o.i.d? Ze zien er zo realistisch uit.
 
Wat ontzettend mooi! Het plaatje klopt helemaal.
Hoe heb je die rotsen gemaakt / laten maken? Of zijn het modules o.i.d? Ze zien er zo realistisch uit.

Eps (isomo) met spuitbeton.
 

Terug
Bovenaan