Wat is er nieuw

Rio180 opnieuw ingericht (JoeriD)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JoeriD
  • Startdatum Startdatum
J

JoeriD

Guest
Hoihoi
Zo eindelijk weer eens tijd gehad om wat nieuwe plantjes te halen en een stukje hout erbij.

Nieuw

csEKxPLBtZW4hxvtaK-kB5APCtguDZjd.jpeg

Oud

Vissenbestand is nog steeds t zelfde gebleven.

Koppel kersenbuiken ( nu met jongen)
5x chrosocheilus siamensis
5x bloedvlektetra
3x odessabarbeel ( 1m 2v) gaan eruit
2x corydora schwartzi ( worden aangevuld of er helemaal uit. Niet niet over uit wat ik ermee wil)

Kersenbuiken met jongen

Zijn ook thumbs. Dus ff op klikken en ze zullen wel geoter zijn. Anders heb ik de verkeerde linkjes erin gezet

Zou het hout niet precies in het midden zetten,als het wat meer naar een kant staat verdeelt het je bak niet zo in 2 helften.

ik zie het ja .... even klikken haha..

ik zou wat meer hout plaatsen , of in ieder geval wat meer de hoogte in werken, voor een natuurlijker effect

Ziet er mooi uit hoor 🙂 nu maar wachten tot de planten lekker gaan groeien.

Haha klopt ja. Vind het in t echt nog wel meevallen hoor met t hout in t midden. Liggen links en rechts ook nog 2 stukken maar die zijn platter en redelijk bedekt nu. Stuk links met javavaren en javamos en nog een klein plantje en rechts zit wat minder op( klein stekje van de javavaren en ieniemienie javamos. Moet allemaal nog wat geoeien. En me vriendin heeft ook nog een inbreng natuurlijk😛 denk als straks de planten wat meer gegroeid zijn dat t allemaal wel mee gaat vallen. Hopenlijk slaan de rode planten nu wel goed aan. Gebruik nu sinds een kleine 2.5 week easycarbo ( 2ml per dag) en profito ( eerst 15ml pw maar nu ivm meer planten 20ml) en zitten ook nutriballs in de bodem bij de meeste plantjes.

Nu het vissenbestand nog aanpassen maar doen we pas over een aantal weken. Want heb nog geeeeen enkel idee hoe of wat.
Corys aanvullen , odessabarbelen eruit, bloedvlektetras aanvullen of eruit en dan een koppeltje gouramis voor bovenin denk ok. Maar worden geen dwerggouramis ivm iridovirud. Risoco vindt ik t hoog.
En als de lampen aan vervanging toezijn ( 1x t5 plantenlamp en 1x t5 nogwat ( is paars licht en zeggen dat de kleuren van de vissen beter uitkomen) gaan we over op ledverlichting.
Dus nog een hoop te doen en ik zei net nog tegen me vriendin zon forum is niet goed coor je

Die stukken liggen er wel..maar toch, die in het midden trekt erg de aandacht als je de foto bekijkt.
De gulden snede regel, of de regel van derden oet je misschien maar eens over lezen.

Snijlijnen die je bak in 3en verdelen en op het snijpunt zet je dan een blikvanger.

Ow die ken ik helemaal niet. Waarschijnlijk wordt het stuk wat rechts ligt in de toekomst nog vervangen door een stuk wat hoger is en met meer vertakkingen. Welke kant op of wat geen idee. Maar dat komt goed. En eerst maar eens kijken hoe de planten t gaan doen. Als t allemaal wat hoger is en groter zal t mss wel.meevallen🙂 tot nu toe ben ik er wel tevreden over maar je blijft altijd iets beters of mooiers zien. Voorni maar even de bak een tijdje rust geven. Teveel willen doen is ook weer niet goed🙂
Maar thnx coor de leuke reacties alvast🙂

Ik heb de gulde snede regel eens gelezen hoor😛 snap wat je bedoelt met de " paal " in t midden🙂 gaat nog wel verandering in komen maar eerst maar eens even een tijdje met rust laten en aan t vissenbestand gaan denken. Wordt nog een laatige opgave omdat ik al een tijdje aan t zoeken ben wat ik nou wil maar vind steeds weer iets leukers. En dan ga je verder zoeken en dan is het heeel onverstandig om te doen. had bijv paar dagen geleden de chocolade gourami gezien. Geen goede optie in ons bestand maar stiekem een verschrikkelijk leuk visje🙂 maar onderzoek doen naar wat wel en niet kan is alleen maar een goede insteek🙂

Zo nog ff 2 fotos. Ben er toch wel wat meer tevreden mee zo.
Nu t visbestand nog aanpassen🙂

Sinds dee toevoeging van easycarbo ( 2ml pd op 180l) en 20ml profito en dennerle nutriballs in de bodem toch al wel wat positieve dingen te zien aan de 0lanten.

-bpoZ85YVXYb0AkuvOwe4H0gAuBmdBsh.jpeg
upload pics
-bpoZ85YVXYb0AkuvOwe4H0gAuBmdBsh.jpeg
image hosting over 10mb

Ziet er al goed uit! inderdaad die "paal"in het midden even wat verplaatsen en het ziet er gelijk heel anders uit 🙂

ben het er niet gelijk mee eens dat kersenbuiken te groot worden voor deze bak.

ziet er goed uit!
heb je wat foto's van je kersenbuikjes?

Ow zie de reacties nu pas lol.

Zal binnenkort nog eens wat plaatsen. Ben nu vooral aan t kijken en proberen om se draadalg te verminderen. Heb de combi easycarbo nu op 4ml pd( is echt t maximum) en heb de profito verlaagd van 20 naar 15ml pw. Licht is onveranderd van 14.00 tot 21.00 ( dus 7 uurtjes)

Aggresiciteit van de kersenbuiken klopt wel maar valt opzich wel mee. Verschilt per visje merk ik. Mannetje wat we nu hebben is t aggresiefst van alle 3 dienwentot nutoe gehad hebben. En hebben idd regelmatig jongen. Maar de bak is ju vrijwel leeg. Bloedvlektetras en odessabarbelen zijn weg. Nu wachten tot t restant jongen opgegeten is of groot genoeg is en niet meer beschermt worden door de ouders. Kweek nl niet met de kersenbuiken maar t zijn net konijnen wat dat betreft😛

dRVBdU6bd0WE3GsrecR1257fbtvo7fQ4.png

dRVBdU6bd0WE3GsrecR1257fbtvo7fQ4.jpeg

dRVBdU6bd0WE3GsrecR1257fbtvo7fQ4.jpeg

Zal binnenkort nog wat duidelijkere fotos plaatsen🙂

Owja hout wordt nog verplaatst alleen moet dan weer een heel stuk opnieuw inrichten dus ff over nadenken hoe of wat. Mss nog een stukje hout erbij wat de hoogte in gaat oid. Ga binnenkort naar een voor mij onbekende lfs dus ben benieuwd wat ze dawr hebben

Papa

20160314_202948.jpg

20160314_203608_001.jpg

Babies
20160314_203256.jpg

Mama
20160314_203205.jpg

Bak zelf links
8zLbbtubDqdd3T0IDUIKTCiRPiFSQ6kX.jpeg

Bak rechts
8zLbbtubDqdd3T0IDUIKTCiRPiFSQ6kX.jpeg

Nieuwe aanwinst sinds vandaag
7x citroentetra ( moeten aangevuld worden tot 15 ong ) meneer had er niet meer.....

Thnx🙂

Ja ben ook heel blij met dit koppel hoor. Doen t heel goed. Momenteel nog maar 6 a 7 jongen over van 1cm ong maar kweek er niet bewust mee. Laat t altijd maar zn gang gaan en zie wel wat er uitkomt of overblijft🙂
Ga morgen nog even naar een andere lfs dus morgen weer een nieuwe update denk ik😛

JoeriD zei:
Thnx🙂

Ja ben ook heel blij met dit koppel hoor. Doen t heel goed. Momenteel nog maar 6 a 7 jongen over van 1cm ong maar kweek er niet bewust mee. Laat t altijd maar zn gang gaan en zie wel wat er uitkomt of overblijft🙂
Ga morgen nog even naar een andere lfs dus morgen weer een nieuwe update denk ik😛

Ah, dat is leuk!

Worden mooie jongen!

Ja zou mooi zijn. Heb nog wel wat mensen wie ik er blij mee kan maken denk ik😛

Even een kleine update

Nu in totaal 15x citroentetra

20160328_185027.jpg

6x epilathys cavelieri( fotos volgen nog want ze moeten nog mooi kleuren)

En nog een nieuw zuurstofplantje
Cabomba nog iets

20160328_192835.jpg

epilathys cavelieri zitten volgens mij toch boven aan je filter en rechtsboven ook nog eentje

Haha ja klopt. Had t niet eens door. Maar daar zitten er idd 3 stuk. Het is goed kijken. zeker als ze half tussen de drijfplanten. Hebben al wat meer rode stippen over t hele lichaam. Nu nog een x goed onderscheid maken tussen mannen en vrouwen. Anaalvin kan je het schijnbaar goed aan zien. Dus tot nu toe 1man en 3 vrouwen. De rest houdt m plat tegen t lichaam aan

JoeriD zei:
Even een kleine update

En nog een nieuw zuurstofplantje
Cabomba nog iets

20160328_192835.jpg

Herstel : volgens mij is dit geen cabomba soort maar de myriophyllum mattogrossense sp red

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan