Wat is er nieuw

Rio180 opnieuw ingericht (JoeriD)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JoeriD
  • Startdatum Startdatum
Mooi hoor! Dat plantje ziet er ook wel heel bijzonder uit. Heb ik nog niet eerder in een winkel gezien...helaas 😉

De lfs waar ik geweest ben die zei ook dat ze deze maar afentoe kregen. Ze hadden er nu 2 van en ik heb er maar 1 meegenomen.
Het is in ieder geval een snelgroeiende zuurstofplant

myriophyllum mattogrossense rood is de naam.

Probeer via deze plant ook de balans van t water goed te krijgen ivm de combi van easycarbo profito en draadalg. Zit nu op 4ml pd maar ook juist doordat ik maar 2 soorten zuurstofplanten had blijft wordt dus merendeel van de easycarbo niet opgenomen en profiteren de algen er juist van. Dus nu 3 soorten en de dosis verlaagd ( nu van 4 naar 3ml pd) in de hoop de draadalg drastisch te verminderen.

Epyplathus chevalieri

20160329_173513.jpg

20160329_173526.jpg

Nieuwe update.
Na even lekker gekeken te hebben ben ik dus tot de conclusie gekomen dat ik 2 soorten epiplatys meegekregen heb.

Nl 1m 4v epiplatys chevalieri en 1v epiplatys spilargyreius. Het viel mij op door t alleenhangen van deze . De rest hangt lekker bij elkaar. Tekeningen etc zijn volledig anders. Morgen maar ff bellen

Dat ziet er mooi uit 15 Citroentetra's. Geen populair visje maar wat zijn ze mooi! Ik heb ze ook vele jaren gehad en misschien koop ik er eerdaags weer wat.

Vervelend twee soorten Epiplatys maar een goede handelaar zal dat netjes met je afhandelen.

Jep ziet er zeker leuk uit🙂
Ik heb vandaag toevallig gebeld en de situatie uitgelegd. Was geen enkel probleem. Ze hadden nog 2 chevalieris dus die hield ze apart voor mij. Even kijken of er toch nog een man bijzit. 1 was duidelijk vrouw alleen de andere had geen zin om wat te laten zien. Dus we gaan zaterdag even terug🙂
Had een extra topic geopened onder killivissen met de 2 bewuste fotos waarop t duidelijk te zien is.

Oke, dat wordt dan perfect opgelost.

Ik heb dat topic gezien.

Jep was geen enkel probleem. Ben benieuwd of er nog een mannetje bijzit. Maar wat ik me kan herinneren denk ik dat ik pech heb en het voorlopig met 1 mannetje moet doen. Maar we zullen t zaterdag wel zien🙂

Vandaag bij de lfs geweest.
Was een lastige opgave. Het is dus idd de epiplatys spylargyreius. Alleen is dit een mannetje en geen vrouwtje zoals ik eerder zei. Het nadeel wad alleen de 2 die ze apart gehouden hadden voor mij was dus 1 vrouw van de chevalieri en bij nadere inspectie bleek de 2e dus een mannetje te zijn van de spylargyreius. Heb nu beide mannen( spylargyreius) en de chevalieri meegenomen. Mocht ze alle 3 meenemen voor niks. Nu maar kijken hoe ze zich gedragen als er 2 soorten op 1 laag zitten. Voordeel is nu wel dat de verhouding m v beter is. Nl 3m en 5v . Iets anders als ik gehoopt had maar we zullen zien hoe ze zich gedragen onder elkaar.

Kleine update nieuwe foto.
Alles froeit lekker dus maar weer eens wat snoeien her en der.
Combinatie van 2 soorten killivissen schijnt goed te werken. Zitten lekker bij elkaar en vallen elkaar ook niet lastig.
Zijn nog niet super gekleurd dus zal mss nog wel even een tijdje duren. De citroentetras zijn al een stuk geler als ze waren en de mannen zijn foed aan t pronken naar elkaar. Leuk om te zien🙂

RmVZacr--Xv6ZOjCgJc8EYtkhfHE0-jk.jpeg

Thnx!
Al is t wel weer tijd om te snoeien. De Bacopa amplexicaulis groeit t aquarium uit 😉

De langste steel komt nu ong als ik m rechthoud 5cm boven t oppervlak uit. Nadeel ( mss ook wel voordeel) t houd de drijfplanten mooi in t midden. De rest is nog een stukje kleiner dus daar doe ik ook niks aan. Maja we zien t alelmaal wel. De rooie linksboor doet t na de snoeibeurt slecht. Dus mss vervangen voor iets anders. Maar dat zien we nog wel🙂

De bleheri rechtsachterin blijft helaas maar aan de kleine kant. Al krijg ik wel regelmatuf nieuwe bladeren

Zo even een tijdje stil geweest. Vandaag eindelunk de bodem eruit en de nieuwe erin( zwart aquasand 0.4-0.8mm van de hornbach. Weer volledig gevuld. Visjes gaan vanaaf over. Weer 2 nieuwe plantjes erbij en een stuk spiderwood. Nu staat die " paal " niet meer in t midden 😉

Oud:

IlPxfsrma2Dz0yUGSONX4RDNZyZ9nVkA.jpeg
upload an image

Nieuw :

IlPxfsrma2Dz0yUGSONX4RDNZyZ9nVkA.jpeg
imagur

En de bacteriecapsules toegevoegd in de bodem en t filter. En gelijk.maar starten met de nieuwe plantenvoeding van backplay. Dus en benieuwd

Nu lekker alles weer laten groeien🙂 en kijken hoe denplanten reageren op de nieuwe voeding

Ziet er netjes uit 🙂

Die myriophyllum mattogrossense rood,, wauw, wat een plaatje <3

De mrophhilium gaat nu niet zo lekker. Zal wel even wennen zijn aan alles. Komen wel weer nieuwe felrode plukjes aan de stelen. Hoop dat hij zich hersteld en weer zo mooi en vol wordt🙂 helaas is t kersenbuik vrouwtje overleden dus gaan we kijken naar een andere soort. Mannetje gaat ook weg dus als iemand interesse heeft hoor ik t wel🙂 komen waarschijnlijk een koppel apistogramma sp abacaxis voor terug.

Zo weer ff een fotootje. Kleine 3 weken verder. Plantjes gaan t beter doen. Nog niet helemaal tevreden. Er mag nog wat meer bij. De myriophyllum doet t slecht. Nu verplaatst naar linksachter voor meer licht. En een klein stekje in t midden geplaatst. Kijken of t nog terug wil komen naar hoe t was. Spijt van dat ik m gesnoeid heb na t vervangen van de bodem.

tDRkCFbUqo4ecVdvVsb_uSHem9-C_ai3.jpeg

Zo 2 nieuwe plantjes staan er eindelijk in. Nog niet tevreden maar beetje inspiratieloos op dit moment. Gaat om de 2 plantjes in het midden
Ludwigia repens ' rubin' ( links met rood)
Nymphoides sp taiwan ( rechts met lange slierten)
Gewonnen via een actie op fb lol

6GdyGkUDaafua5qUCgoiuJZiQeH55C2T.jpeghttps://postimage.org/

Mooi verschil in waterkleur dmv nieuwe turf🙂

p3RSHkY9t8J8UCUAFCQSC0YZ4z7MtNlP.jpeg
[/url]

Ja vind ik ook. Pat wel goed bij de bodem en maakt t net wat donkerder als t eigenlijk is

En weer een nieuw plaatje vans ons bakje. Weer wat plantjes erbij en wederom een poging gewaagt met de myriophyllum mattengrossene rood.. mooie bos kunnen krijgen.
Verder nog
Linksachter braziliaanse klimop( doet t niet zo geweldig. Blaadjes worden geel dus nu wat gesnoeid en verder uit elkaar geplaatst)

Linksvoor pogestemon helferi

Midden myriophyllum propinquum( heeft ook moeite met opstarten. Ondrste blaadjes/ stengels worden geel)

NDCExYBLM1ZutAO0beSgxr8i6NYKvTcA.jpeg

Ohja en de hygoryza aristata is er helemaal uit en is nu de limnomium laevigatum voor terug als drijvers

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan