Rio240 van Geert80


tds meter geeft het totaal opgeloste stoffen weer volgens mij
mogelijk is de ph niet goed gegaan idd

je verlichtingstijd lijkt me erg lang 17 uur licht is wel veel
weet dat niet alles 100% is maar toch een dag duurt in Zuid Amerika vaak tussen de minimaal 10 max 14 uur ongeveer h� hangt van de noorderbreedte graad af hoe lang precies
voor mijn paraguay biotoop duurt de langste dag 13 uur en 56 minuten en dan zit je al behoorlijk ver van de evenaar af dus verder noordelijk zal de langste dag zelfs korter zijn
 
Cadeautje aan mezelf...

DSC_0554_2.jpg


De Co2 fles is 2kg en heb ik gekocht bij Brouwmarkt.nl. De atomizer, reduceerventieel, magneet ventiel en bellenteller heb ik allemaal uit China laten komen... Ben erg benieuwd hoe de kwaliteit hiervan is. De prijs was in ieder geval uitstekend! En alles voelt ook wel solide aan. Bovendien worden veel van deze spullen in Nederland 'gerebrand' door bekende zaken zoals veldhuis, Apo, etc verkocht voor veel meer...

De hele set heeft me in totaal �128,- gekocht inclusief verzendkosten...

Morgen ga ik alles aan sluiten.
 
hoelang schat je ong te gaan doen met de 2 kg co2 fles? welke site heb je de overige spullen vanaf?
 
@KGR ik ga er van uit dat ik 6 maanden met deze fles doe. Maar ik woon vlak naast de LFS dus laten vullen os voor mij een kleine moeite. Het reduceerventieel heb ik helemaal compleet gekocht. Dus inclusief het magneet ventiel en de bellen teller voor �44,- op aliexpress en is van het merk Wyin. De Atomizer koste �14,- en komt van de zelfde site. Voor dat geld sturen ze het gratis naar Nederland met dan moet je er wel een paar weken op wachten. Via Baggoods of EBay kun je trouwens dezelfde spullen makkelijk vinden. Vaak iets duurder maar soms komt het dan uit Engeland en ia het er al met een week..

Ik zou er wel nog even mee wachten, misschien zijn ze wel helemaal ruk, dan kun jij van mijn fouten leren...
 
Mooie set. Ik heb exact dezelfde atomizer. Ben benieuwd naar jou bevindingen.
 
KGR zei:
En functioneerd de set goed?
Het is nu ongeveer ��n maand in gebruik dus ik kan nu wel een redelijk oordeel geven. En ja, echt tevreden over! Het magneet ventiel maakt wel veel lawaai als ie tegen de fles aan zit en het duurde even voordat ik had ontdekt wat het was. Maar nu heb ik hem een klein beetje gedraaid en alle klachten zijn verleden tijd. Verder werkt alles precies zoals het zou moeten.

biljoenblik zei:
Mooie set. Ik heb exact dezelfde atomizer. Ben benieuwd naar jou bevindingen.
Ik vind toch het de atomizer veel te veel 'belletjes' geeft in mijn bak. Bij meer dan 100 bellen per minuut word het echt storend. Wellicht toch maar eens een reactor gaan overwegen.
 
En ook nog een nieuwe foto update! Gelijk een hele fijn want dit is er eentje waar ik al bijna 3 maanden op zat te wachten...

Ik ben namelijk afgelopen zaterdag helemaal vanuit Rotterdam naar Emmen gereden om bij Jos Hut acht stuks Pterophyllum scalare redshoulder "Rio Manucapuru" op te halen. Het was gezellig bij Jos en ik vond het fantastisch om te zien hoe hij met onze hobby omgaat. En zijn grote bak beneden met de Eimekei's was echt heel mooi!

Dus dit zijn de nieuwe bewoners van de bak, 8 stuks:
DSC_0615.jpg


En hiervan heb ik er ook een paar mee gekregen van Jos, appelslakken formaat tennisbal!:
DSC_0650.jpg


Dit word nu een wekelijks ritueel, 100 liter water verversen:
DSC_0644.jpg


Gelijk de planten een flinke snoeibeurt!:
_20160307_082008.jpg


Vanaf de zijkant:
DSC_0648.jpg
 
Ziet er mooi uit.

Ik ben erg benieuwd hoe de maanvissen het bij je gaan doen :)
 
Ikzelf ook! Natuurlijk houd ik de voortgang hier bij. Voorlopig worden ze verwend met iedere dag levend voer. Watervlooien, artemia, witte en rode muggenlarven. En waar feest maaltijd dus. Denk wel dat ik iets vaker dan 1x per week zal moeten verversen als ik zo blijf voeren. Maar ik zie in ieder geval allemaal vissen met ronde buikjes! :)
 
Even een paar foto's van de bak met de avond verlichting aan. Dit is om 22u en hier is de LED al redelijk gedimd... Geeft een leuke sfeer op de foto's vind ik zelf.

DSC_0680.jpg


DSC_0685.jpg


DSC_0687.jpg
 

Terug
Bovenaan