Wat is er nieuw

Rivierkreeften samen

Gdeleeuw

Well-known member
Lid geworden
13 april 2019
Leeftijd
37
Goedemorgen,

Recent heb ik een tweede kreeftenbak opgezet. (100x40). Er zit nu 1 volwassen vrouwelijke Clarkii White in. Mij is gevraagd met spoed een volwassen vrouwelijke Floridakreeft over te nemen. Kan ik ze bij elkaar zetten? Kreeftenpest is volgens de LFS onwaarschijnlijk bij hier gekweekte aquariumkreeften. Dus ze hebben dezelfde afmeting, meer dan voldoende ruimte en het zijn beide vrouwen. Wat denken jullie?

Buiten het feit dat je geen Clarckii meer mag houden, kan dit goed gaan mits een goede inrichting met 2 duidelijk gescheiden territoria. Dus zeker geen open ruimte in het midden.

De inrichting is perfect, de bak ligt vol gestapelde rotsblokken/hout en klimmogelijkheden tot bovenin. Ik begrijp je reactie niet helemaal, met gescheiden territoria zou ik juist denken aan voor beide een territorium ieder aan een kant van de bak, en het midden zo on-interessant mogelijk maken. Zou je willen uitleggen wat je bedoeld? En dan nog een vraag, als ik ze samen ga zetten, is het dan handig om de inrichting te veranderen, zodat ze beide in een nieuwe omgeving komen? Eventueel tijdelijk een afscheiding in het midden maken zodat ze gescheiden aan elkaar kunnen wennen?

Laatst bewerkt:
De inrichting is perfect, de bak ligt vol gestapelde rotsblokken/hout en klimmogelijkheden tot bovenin. Ik begrijp je reactie niet helemaal, met gescheiden territoria zou ik juist denken aan voor beide een territorium ieder aan een kant van de bak, en het midden zo on-interessant mogelijk maken. Zou je willen uitleggen wat je bedoeld? En dan nog een vraag, als ik ze samen ga zetten, is het dan handig om de inrichting te veranderen, zodat ze beide in een nieuwe omgeving komen?
Als je alles in een kring langs de ruiten stapelt in U of O vorm heb je een open ruimte in het midden. 1 territorium dus.
Maak je echter een 3 of een 8 vorm creëer je 2 territoria.
Veranderen kan een voordeel geven, tenzij ze beide voor hetzelfde plekje gaan kiezen, dan ben je er aan voor de moeite.

Op die manier, ik snap het. Goede tip, ga doen!

Buiten het feit dat je geen Clarckii meer mag houden, kan dit goed gaan mits een goede inrichting met 2 duidelijk gescheiden territoria. Dus zeker geen open ruimte in het midden.
Clarkii houden mag wel, verkopen niet...

Ondanks dat het niet mag worden ze toch regelmatig aangeboden op bijv. marktplaats. Zelf hou ik bewust om deze reden alleen vrouwtjes, al heb ik het idee dat er weinig/niet op gecontroleerd wordt. Ik heb vorig jaar wat floridakreeftjes naar de LFS gebracht, dat was na het invullen van wat formulieren verder geen probleem.

* Mocht iemand een adres weten waar de Clarkii "Ghost" verkrijgbaar is dan hoor ik dat heel graag! Jaren naar op zoek maar nooit kunnen vinden.

Ondanks dat het niet mag worden ze toch regelmatig aangeboden op bijv. marktplaats.
Ik ken een LFS die doodleuk zowel de clarkii als de eveneens verboden marmerkreeft blijft verkopen. 😅 En die marmertjes stoppen natuurlijk niet met voortplanten. Zitten dan ook in alle leeftijden in de bakken.

Ik ken een LFS die doodleuk zowel de clarkii als de eveneens verboden marmerkreeft blijft verkopen. 😅 En die marmertjes stoppen natuurlijk niet met voortplanten. Zitten dan ook in alle leeftijden in de bakken.
Dan zullen ze die vast niet hoeven voeren, vreten elkaar wel op lijkt me. Zal ook geen prettig zicht zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan