Wat is er nieuw

rode dwergkreeften

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pierre
  • Startdatum Startdatum
P

Pierre

Guest
Heb onlangs, 1 maand geleden, 4 dwergkreeften gekocht, ong 1,5 cm groot. Mijn aquarium heeft veel verstopplaatsen en planten. Daar ze zich steeds verstoppen, zie ik ze zelden, meestal maar één, om de twee dagen, en dan nog maar even. Eenmaal heb ik een skelet gevonden dat de dag daarna weg was, dus, er leeft tenminste toch nog één kreeftje.Weet iemand hoe ik ze kan ' lokken ', opdat ik kan zien hoeveel er nog in leven zijn?

Misschien voer in de bak leggen op een plek waar je ze kan zien eten? Verder zou ik het ook niet weten. Kreeften zijn goede verstoppers 😀

Dank je Biologist, doe ik al, ergens lees je : schijfje tomaat ? is dit niet te vervuilend?

Ik heb wel eens een cherrytomaat in het aquarium hebben liggen. Deze had ik wel doorgesneden en de meeste prut eruit gehaald. Als je het dan niet te lang laat liggen valt het wel mee met vervuiling.

Het kan ook een vervelling zijn geweest dat je zag liggen.

Het kan ook een vervelling zijn geweest dat je zag liggen.
Inderdaad Jessicapilon, dat bedoelde ik ook, die eten ze zelf terug op

Hoe is de inrichting van je bak en heb je een foto? Normaliter moet je ze best wel veel zien is mijn ervaring.

1,40x0,50x0,50/ 12 tetra's (neon-kardinaal-vuur)/ 4 clownbotia's/ 4 otocynclussen/ 3 siamese algeneters.

WP_000316.jpg

Klauteren kunnen ze wel in elk geval want dat doen ze best graag heb ik gezien. Zie je ze ook niet als je er een voertablet indoet want dat eten ze ook wel.

heb ze éénmaal in een plant gezien, maar bovenkant is dicht, vermoedelijk komen ze meer 's nachts naar de voedertabletten denk ik

2368-7f39419580411c1d9881611b5fb7a948.jpg

WP_20161005_004.jpg

spijtig dat ik ze bijna nooit zie, zouden er 4 moeten zijn, misschien na enkele maanden minder schuw, of anders zijn ze dood, daarom zou ik ze graag eens lokken...

Tja je bak is redelijk overzichtelijk dus ik zou denken je moet ze kunnen zien maar ja het is ook wel raar dat ze zich niet tonen. Hoe groot zijn die Botia s van je?

ongeveer 5 cm, verstoppen zich ook veel, vooral in de flessen en kruiken, die hebben eigenlijk slakken genoeg om te eten, zie ik aan de lege huisjes...

Weet je zeker dat je dwergKREEFTEN hebt gekocht?

Je zegt dat ze maar 1,5 cm waren en die ene die in de plant zit daar heb ik bijna een vergrootglas voor nodig om hem te kunnen zien 😀

1,5 cm lijkt eerder de maat van een jonge vuurgarnaal bijvoorbeeld.

Ook kreeften worden klein geboren.

De dwergkreeftjes (of garnalen) kunnen natuurlijk ook in die kruikjes zitten. Als ze niet willen dat je ze ziet, dan zie je ze gewoonweg niet. Zijn het garnalen, dan moet je er veel van hebben. Zijn het echt dwergkreeftjes, dan kan je ze in een ander, klein bakje zetten om ze meer te zien.

Ik snap ook wel dat ook dwergkreeften klein geboren worden, maar meestal worden ze pas verkocht als ze groter zijn. Vandaar mijn vraag.

wel degelijk dwergkreeften, die waren net binnen in de winkel, was een promotie 4 voor ... euro, maar wel nog heel klein, de clownbotia's zijn er misschien mee weg...

Als ik de foto zo bekijk dan weet ik voor 95% zeker dat het cpo s zijn. Ik heb ze ook gehad en soms worden ze vrij klein verkocht.

Mijn ervaring is dat ze normaal best wel actief zijn dus wel raar dat je ze niet ziet. De Botia s zijn ook vrij klein dus ik denk niet dat het angst zal zijn waardoor ze zich eventueel verschuilen. Je zou de potjes en kruikjes eens rustig kunnen optillen en er even inkijken.

oef, vandaag, eindelijk na 3 dagen, terug één gezien, iets groter geworden , ging men fotoapparaat halen en was al weg...onder en in de kruikjes, niets te vinden, behalve de 2 botia's die er een woonst van gemaakt hebben

2548-f50ed41bd659971aaadb0fcbaa9caa35.jpg

WP_20160707_002.jpg

Tja, lastig want of ze al dan niet er nog zijn weet je dus niet. Zou even afwachten of je ze meer gaat zien als ze volwassen zijn straks.

het heeft weer 5 dagen geduurd eer ik er terug 1 zag, nooit zie ik er 2 tegelijk, is toch niet normaal denk ik, hopelijk leven de andere 3 nog en kom ik het ooit te weten...

Mijn ervaring was dat je ze de hele dag gewoon zag scharrelen maar ja wie weet verbergen ze zich ergens voor. Ik hoop dat je ze tzt toch allemaal nog zult zien in je bak.

7 dagen voorbij, niets meer te zien, ik vrees het ergste. Ik kan niet geloven dat de clownbotias een dwergkreeft van 2,5 cm oppeuzelt, zonder iets achter te laten... of verschuilen ze zich achter de achterwand, waar er een plaats is van 5 cm breedte op 1,40 m en dan 's avonds eruit komen om te eten!?

Zijn meesters in verstoppen dus wie weet idd maar een dwergkreeft die net vervelt is bv is voor zo'n vis een lekker makkelijk hapje waar daarna echt niks meer van terug te vinden is.

Als ze achter de achterwand kunnen komen zou ik daar zeker eens gaan kijken. Bij mij zaten er al vissen en garnalen achter met nog geen 0.5 cm ruimte...

En ik wil best geloven dat ze die kreeften op hebben gegeten. Zijn dieren die van nature ook kreeftachtigen eten. Ik weet niet hoe groot de botia's zijn, maar kreeften van 2.5 cm zijn niet zo heel erg groot. Zeker als ze dan verschalen zijn het makkelijke prooien.

ik denk het ook Biologist en Seabait, nogthans zijn de 4 botia's ong 5 cm groot en hebben voldoende slakken om te eten, zie ik aan de hoeveelheid lege slakkenhuisjes, ik wacht nog even af en koop dan nieuwe, maar groter.

Goed idee grotere kreeften,dan ben je volgende keer je vissen kwijt... 😉

Goed idee grotere kreeften,dan ben je volgende keer je vissen kwijt... 😉

Haha, er zit een kern van waarheid in want hier hingen de cpo s ook graag aan de vinnen en diverse vissen hadden dan ook kapotte vinnen. De combi lijkt me niet ideaal.

met grotere bedoel ik, groter exemplaren oranje dwergkreeften, meer volgroeid, niet grote kreeften, maar ja, misschien geen goed idee met die botia's

Ik had ook volwassen cpo s en juist die aasden echt op de vinnen van de vissen. Het is en blijft een gok hoor.

rarara, 3 weken verder en hup, vandaag 1 kreeftje verschijnt ?! heeft zich uitmuntend verstopt...ben echt blij, raar is dat het kreeftje heel licht oranje geworden is dan in het begin, zou dat op iets kunnen wijzen ?

Misschien vervelt want ook bij garnalen zie je vaak wel wat verschil daarna in kleur.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan