@jessicapilon Zeg je nu niet precies het omgekeerde? Zwart is toch recessief... zwart x zwart = altijd zwart en rood x rood = grootste deel rood, maar ook kans op zwart als het in de genen zit.
Taiwan Bee's zijn eigenlijk verschillende kweekvormen die heel zuiver zijn, je zult haast nooit bruine of rare kleuren er tussen hebben. Zwart zal op den duur lichtelijk kunnen overheersen, maar meestal is dit niet zo'n probleem. Je kan ze altijd nog verkopen.
😉
@Jessica87 Ik volg m effe niet... Je zegt dat je de verschillende varianten van TB apart zet, zodat je alleen maar dié variant krijgt. Dat kan je inderdaad doen, maar is het niet veel slimmer om ze onderling te laten paren totdat je er genoeg van elke soort heb om zelf een kolonie te stichten? Zo heb je, zeker in het begin, meer kans op alle varianten. Deze tijd willen mensen ook graag Taiwan Bee's met verschillende varianten, en niet alleen zuivere Red Ruby's etc. Ik denk dat die markt nog moet opkomen, net zoals nu aan de gang is bij de PRL.
Hoe dan ook, ik ga over een paar weken gewoon een mengelmoesje halen.
😉