Wat is er nieuw

rode lotus met bloemknop

• Onderwerp starter Onderwerp starter will84
  • Startdatum Startdatum
W

will84

Guest
Ik heb een rode lotus in mijn aquarium en nu ben ik weer terug van vakantie en zie ik dat hij een
knop heeft gekregen. Nu heb er wat op google over zitten lezen en als ik m uit laat komen sterft mijn lotus.
Maar ik ben natuurlijk ook wel heel wel heel benieuwd naar die bloem!
Heeft iemand nog tips?

962374_0_82_knop.jpg

Ik heb een rode lotus in mijn aquarium en nu ben ik weer terug van vakantie en zie ik dat hij een
knop heeft gekregen. Nu heb er wat op google over zitten lezen en als ik m uit laat komen sterft mijn lotus.
Maar ik ben natuurlijk ook wel heel wel heel benieuwd naar die bloem!
Heeft iemand nog tips?

962374_0_82_knop.jpg

Zou dit kloppen als de lotus een bloem geeft dat de hele lotus afsterft?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bijzonder want ik heb dat nog nooit in de Rode Lotus gehad. Of de plant dan afsterft kan ik dus ook niet zeggen.

Bij Hobbykwekers wordt de bloem wel benoemd maar niet dat de plant dan afsterft:

Wat niet veel mensen weten is dat de Rode Tijgerlotus (Nymphaea zenkeri) bij voldoende drijvende bladeren een mooie aromatische bloem naar de oppervlakte stuurt. Zeker als je een open aquarium hebt is dit een mooi gezicht.

John ik wist wel dat als ik um met veel drijf bladeren zou houden dat ie een bloem geeft daarom wou ik dat ook is uitproberen maar dat ze daarna dood zouden gaan heb ik nergens kunnen vinden op het net.
Ton ik zal het proberen om um op de foto te krijgen de bloem lukt nog wel maar of ik um helemaal er op krijg hij is een beetje ingegroeid tussen de vallisneria.
image-2017-01-21.jpg

We weten natuurlijk niet wat Will84 heeft gelezen en waar, maar zou het niet moeten zijn "de bloem sterft af" ? Dát zou namelijk wél logisch klinken.

Dat zou ik eerder geloven Ivo, dan gaan we daar maar vanuit want wil nou wel de bloem zien komen.

Ik heb in een grijs verleden ook een (cremekleurige) bloem in een rode lotus gekregen, nadat ik de bladeren op het wateroppervlakte had laten drijven ( als een waterlelie) . De plant is daarna niet afgestorven!

Ik heb in een grijs verleden ook een (cremekleurige) bloem in een rode lotus gekregen, nadat ik de bladeren op het wateroppervlakte had laten drijven ( als een waterlelie) . De plant is daarna niet afgestorven!

Dank je Peter dan zal ie hier ook wel blijven leven ik ben benieuwt wat voor kleur bloem hier uitkomt zal ook wel wit of cremekleurig zijn, hij is al aan de oppervlakte dus zal niet zo lang meer duren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan