Wat is er nieuw

Rode lotus?

Moppersmurf

Well-known member
Lid geworden
24 april 2017
Leeftijd
60
Ik vraag me af of dit nu een rode Lotus is. Is namelijk niet erg rood.
Kan dit komen door een tekort aan licht, of betreft het een 'gewone' Lotus?
Ik merk trouwens dat er sinds kort gaten in vallen dus heb de CO2 wat opgeschroeft.
Hij doet het verder wel goed. Er zijn al twee aftakkingen bijgekomen.

IMG_0203.JPG

Lijkt me eerder de groene lotus. 🙂 De rode lotus is wat bij die jou groen is duidelijk rood. Zal eens een foto zoeken, heb beide in mijn bak staan door elkaar.

Je hebt ook groene lotus met rode spikkels hoor, gevlamd zegmaar, net als bij echinodorussen

Ik vraag me af of dit nu een rode Lotus is. Is namelijk niet erg rood.
Kan dit komen door een tekort aan licht, of betreft het een 'gewone' Lotus?
Ik merk trouwens dat er sinds kort gaten in vallen dus heb de CO2 wat opgeschroeft.
Hij doet het verder wel goed. Er zijn al twee aftakkingen bijgekomen.

Bekijk bijlage 128805

Ja dat is een groene en denk eerder dat de gaten door vreeterij komen dan een co2 te kort.
En anders wat voeding bij de wortels doen als dat nog niet het geval is.

Hij is me wel als rode Lotus verkocht. 😀 Stap binnenkort over naar een andere bak dan gaan ze over en neem ik er ook wel een echte rode bij. Ze blijven mooi, hoop dat ze in de nieuwe bak met zand ook mooi blijven...

Normaal gezien is een lotus niet echt een moeilijke of een veeleisende plant tenminste hier bij mij toch niet.

Lijkt me ook de Groene Lotus toe en met die rode kleuring vindt ik dat ook een mooie plant.

Ik stop altijd wat in de bodem bij de lotus maar crash niet dacht ik dus of het echt nodig is blijf onduidelijk.
De mijne heb ik een weekje of twee geleden verplaatst en aan de wortels te zien denk ik dat ze wel degelijk baat hebben bij wat bodem voeding,
Ik gebruik nu de stIcks van easy life,

Mogelijk worden de bladeren er wat sterker door.

Maar het kan inderdaad ook vraat zijn. Mijn Otto's eten wel eens van mijn Belgisch groen als ik ze niet voldoende bij voer maar ik heb ze nog nooit op de Lotus gezien.

Lijkt mij inderdaad een groene, die hebben meestal ook wel wat rode puntjes.
Bij mij drijft de lotus aan de waterlijn, werkt prima. Niet iedereen zal het mooi vinden, maar de gourami's zijn er heel blij mee. Prima schuilplaats en mooie plek voor nestjes.

Lijkt mij inderdaad een groene, die hebben meestal ook wel wat rode puntjes.
Bij mij drijft de lotus aan de waterlijn, werkt prima. Niet iedereen zal het mooi vinden, maar de gourami's zijn er heel blij mee. Prima schuilplaats en mooie plek voor nestjes.
Hier net zo Ben

Ik stop altijd wat in de bodem bij de lotus maar crash niet dacht ik
Klopt doe niks bij de wortels van de Lotussen. De Otto's zitten hier wel regematig op de balderen van de Lotus.

Niet dat ik kan zien. Zie geen gaatjes of iets dergelijks. Mijn Siamese algeneters slopen meer de planten dat de otto's. 😀 De Lotussen worden trouwens met rust gelaten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan