Wat is er nieuw

Rode Minor of Hyphessobrycon sweglesi / Rode Fantoomzalm ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter NLXSmike
  • Startdatum Startdatum
N

NLXSmike

Guest
Ik heb deze vissen ooit over genomen van een oude man die niet meer met zijn hobby verder kon en tot nu toe doen ze het nog perfect hier..

Van het weekend toen ik nog eens goed keek viel mij op dat ��n van hen een ronde dikke buik heeft.. ( geen denneappel schubben of iets geks qua ziekte te zien) .

Ik voerde zo nu en dan rode muggen larven en watervlooien .. enig idee of dit kuit kan zijn ?

Ook heb ik een aantal jongen gevangen van de week.. waar van ik geen idee heb wat het kan zijn.. onder buikje rood .
Ik twijfel tussen de zalmpjes , of de zwaardrager en anders de gourami's (honing)(geel/wildkleur).

jpF2Cpr4RDpYgQUcc5ck7P4POeVFV9XN.jpeg

Foto's jongen :

Voorbaat dank 🙂

Lichaamsbouw, vorm van het zwarte vlekje op het lijfje, het half zwart zijn van de rugvin en het zwarte vlekje in de aarsvin wijzen mij allemaal op H. eques.

H. sweglesi:
LhJULu3kxeK87TpmpCa5N0lEoQ8uvu6m.jpeg

H. eques:
LhJULu3kxeK87TpmpCa5N0lEoQ8uvu6m.jpeg

Maargoed, ik kan een vlaag van verstandverbijstering hebben 😀

~ Ivo

Die vissen zijn H.callistus oftewel Rode Minors.
Die dikke kan inderdaad ook vol kuit zitten of gewoon te veel gegeten hebben. 🙂
Op de laatste twee foto's zijn volgens mij jonge Zwaardragertjes.

Bedankt bijde! 🙂

Ik kan eventueel ze apart zetten in een kweekbak met veel mos en of dergelijke waar door er misschien een kans bestaat dat er eitjes over blijven ? ben er nog alleen niet uit welke de man is haha.. Tis echt een ballon formaat haha..

Anyway thanks!

Hoeveel voer je per dag? Deze soort is nogal gevoelig om moddervet te worden.

afwisselend 🙂 maar niet overbodig , wat niet opgesnoept word , nemen de cory's wel over of de Ancistrusen ( sorry late reactie)

groeit al mooi trouwens 🙂 (Zag net je bericht)

Heb laatst de hele populatie over gezet naar een ander ingerichte bak ( meer beplant ) Zette gister een aantal vuur garnalen uit m'n eigen kweek er bij.. tot ik 10min later de red minors met garnalen in de bek zag weg zwammen.. ( zucht).
Maarja me vriendin wil ze niet weg doen haha..

kleine update :

Heb in middels nu ook Malawi's en Amerikaanse Cichliden ( Otopharynx lithobates Zimbabwe Rock Malawi *Pseudotropheus saulosi * Cyrtocara moorii * Amatitlania nigrofasciata - Zebra Cichlide )

Zo dra ik koppels heb word het weer overplaatsen ..

(heb in middels ook mijn kweek stelling draaiende) Eer gister zag ik in een andere bak van mij dat koppel ancistrus jongen had ( deze variant heeft meerdere gele stippen op de neus( bij de man) vergeleken bij een grotere variant die ik hier heb zitten , is deze mooier) (vind ik dan)

En vandaag kwam ik er achter dat mijn koppel Ancistrus super Red Albino weer op 2 flinke trossen eieren zat in z'n favoriete kokosnoot 🙂

De goerami (dwerg / honing wildkleur) is ook weer aan het bubblen... ( t word druk hier)

Sterbai's wil nog niet echt, af en toe een aantal eitjes... en de Aeunus heb ik nog even met rust gelaten , die zorgde regelmatig over de 200+ eitjes.. nu even geen tijd voor haha..

Ik heb vorige week de Clarkii's weg gedaan bij de LFS ( om ruimte te maken voor het bestand dat ik gewisseld heb ) (bak staat nu mooi op de slaap kamer )

Nog in de boven verdieping een bak leeg staan in de stelling , even afwachten , ga mogelijk misschien verhuizen ( waar ik nog meer ruimte heb) .. dus weet nog niet of ik hem vol laat lopen en weer iets ga proberen.

Ik wilde graag met de L134 verder gaan uit eindelijk maar heb deze daar door even op een stop gezet tot afwachting van de eventuele verhuizings- plannen 🙂

Tot zo ver mijn update 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan