Wat is er nieuw

Rode plant toevoegen

Hulst

Well-known member
Lid geworden
4 oktober 2020
Leeftijd
60
Ik ben blij met hoe mijn bak erbij staat en de planten lijken het goed te doen. Toch denk ik erover iets aan te passen.
20201220_132716.jpg

Ik vraag me af of ik de plant in het midden meer naar de rechter zijkant zal verplaatsen. Daarnaast lijkt een rode plant me ook wel mooi, alleen welke is aan te raden? Er zitten twee t5 freshpower daylight van Eheim boven.

Een foto zegt meer dan 1000 woorden 😜

Net toegevoegd, je was me te snel af.

Alternanthera reineckii is een goede aanrader.

Je zou een rode lotus kunnen proberen. Deze is niet al te moeilijk zolang er wat voeding bij de wortels zit en genoeg ijzer.

Je zou een rode lotus kunnen proberen. Deze is niet al te moeilijk zolang er wat voeding bij de wortels zit en genoeg ijzer.
Ja, inderdaad deze zijn ook niet zo moeilijk.

Ik vind ze alle twee mooi. Zal volgende keer eens kijken wat ze hebben bij de lfs.

Niet rood maar meer bruin/donkergroenig de cryptocoryne wendtii brown. Makkelijke plant.
20201220_194554.jpg

Wat vind je van Ludwigia repens 'Rubin' ?

Ludwigia ken ik inderdaad, die zou ik achteraan kunnen zetten. Maar de rode lotus lijkt me mooi voor iets meer naar voren.

Wat is veel....ik geef echt niet veel licht.
Bekijk bijlage 314701 Bekijk bijlage 314702
Misschien, maar jouw Alternanthera's staan op een lichte plek met, zoals ik het zie, nog wel behoorlijk licht. De instraling wordt ook niet gehinderd door drijver o.i.d.? Bovendien op een sterk reflecterende bodem.

fotos en spectrum vertekenen.
Boven deze bak hangt slechts 2 x GHL slimlines skywhite van 30 watt max elk.....en ze draaien op max 90% gedurende 2 uur...de rest van de dag is het maar 70% en dalende
Avonds en ochtend voor sfeer nog 1 x strip van smd 5050 op max 70% output gedurende 2 uur ochtend en 2 uur avond
Daarbij de waterhoogte is 60 cm, reflectie van de bodem verhoogd niet de PAR waarde, alleen maar dat de onderste bladeren ook goed belicht worden.
Drijvers zijn er wel NH maar inderdaad niet vlak boven de Alternantheras
https://www.aquariumcomputer.com/products/ghl-illumination/mitras-slimline/

Misschien, maar jouw Alternanthera's staan op een lichte plek met, zoals ik het zie, nog wel behoorlijk licht
Dat ben ik met je eens en volgens mij een bak meer licht dan ik heb bij de Manen. Volgens mij zit je met Lumen vrij hoog hier.

Tja ik kan er niet meer van maken dan 2 x 28.8 watt
Op vollast zouden ze 150 lumen per watt produceren, 150 x 25 x 2 = 7500 lumen. : Netto 400 liter = 18.75 per liter
Deze fotos zijn gemaakt rond 17.00 uur dan is de kleurtemperatuur rond 6800 kelvin

Laatst bewerkt:
Ok dan oogt het heel anders dan hier want ik zit ook op zo n 18 lumen maar dat leek me veel minder dan jouw bak op je foto. Maar ja een foto kan vertekenen.

Ik vind het er ook lichter uitzien dan bij mij. Komt misschien door de lichtere bodem?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan