Rode stippen op het hout


F

foxalert

Guest
We hebben plots rode stippen op het hout.

Weet iemand of dit A. Een ziekte is of B. Wellicht eitjes ergens van?

Ik heb de foto bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • IMG20200520231236.jpg
    IMG20200520231236.jpg
    382.5 KB · Weergaven: 172
Ik heb geen idee wat het is, maar of het eitjes zijn kun je zelf achter komen. Zoek gewoon van elke vis in je aquarium op hoe de eitjes eruit zien. Echter heb ik nog nooit rode eitjes gezien.

Kun je voor de rest wat meer informatie over je aquarium geven? Hoe groot is je aquarium? Welke vissen zitten erin? Hoelang draait het aquarium? Wat zijn de waterwaardes?
 
Ik zou richting iets van schimmel denken maar de kleur is vreemd.
 
Heb je toevallig je thermometer daar hangen? En is die toevallig stuk? Lijkt net dat vloeistof ervan nml. Maar zo lijkt het
 
Ik heb de thermometer daar niet in de buurt hangen.

Verder heb ik gezocht naar de eitjes van onze vissen, maar die zijn normaal wit. En van sommige kan ik het niet vinden.

Mysterieus?
 
Ik denk dat het eitjes zijn. Ik vind ze namelijk wel heel perfect rond en glanzend. Ik twijfel wel omdat het niet alleen op het platte oppervlak zit maar ook erboven en onder. Wel apart hoor! misschien kan je er wat apart houden om te kijken wat er uit komt?
 
Ik las op internet iemand die rode eitjes had van maanvissen maar er stond niet bij hoe dat kwam. Misschien heeft het te maken met iets wat je vissen hebben gegeten?
 

Ik vindt het hier op lijken maar ja dat is buiten het aquarium.
 
ik zou persoonlijk denken dat het een schimmel is, heb nog nooit rode eitjes gezien.
wat zijn de bewoners van de bak?
 
Het lijkt mij ook een soort schimmel. Misschien als je het laat ontwikkelen komen er wel onderwaterpaddenstoelen uit :)
 
ik zou persoonlijk denken dat het een schimmel is, heb nog nooit rode eitjes gezien.
wat zijn de bewoners van de bak?

7x bijlzalm
12 x roodkopzalm
2 koppeltjes dwergcichlide
9x Corydoras
2x Ancistrus Red
1x Drakenkop
3x appelslak en sinds een week ook 100 baby's :)
5x Oticinclus
 
Als dit stuk hout uit de natuur is gehaald of afgezaagd dan is het de meniezwam, deze komen vaak voor op berkenhout en elzen.
Of het schadelijk/giftig is voor vissen durf ik niet te zeggen zolang vissen er niet van eten zou ik het laten zitten omdat als de voeding opraakt van afbreken van organische stoffen zullen de meniezwammen ook wel weer verdwijnen.
Je kan ook het stuk hout voor de zekerheid even eruit halen en onder heet water afborstelen maar de kans is wel aanwezig dat het weer terug komt na een poosje..

 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan