Rode tijgerlotus


stejer2

Well-known member
Lid geworden
11 juli 2017
Berichten
214
Leeftijd
27
Locatie
zuid-limburg
Hallo

Ik kom net terug van vakantie en zie dat mijn rode lotus bladeren los laat en dat de wortelen ook zijn los gelaten plant staat al half jaartje op die plek heb al 6 of 7 uitlopers gehad de laatste maanden.

Ik gebruik co2 met een diffusor. En ik gebruik de voedings capsules van tuinkabouter.

Wat kan het zijn dat deze plant de wortelen los laat. Ik kan morgen een foto maken.


Overige planten zijn in de week dat ik op vakantie ben geweest echt super hard gegroeid.
 
Ter aanvulling

Lampen branden 11 uur
Heb geen last van alg
Gaat om een bal van 240 liter van juwel met orginele lampen er in
Zit een eheim pro 2 buiten filter in en ook nog de orginele

Tempartuur Is gewoon 26 grade

De plant staat wel in een rustig gelegen plaats maar geen plaats waar vuil ophoopt dus zou ik zeggen toch genoeg stroming
 
Foto is inderdaad wel handig denk ik en wellicht is de plant in een rustperiode maar ja ik heb nog niet zelf meegemaakt dat dan de wortels loslaten. Is het geen rotting van de bladeren en wortels?
 
De foto's van de plant en van de bak zo dat jullie zien waar de lotus staat

Ook zien Julie dan mijn andere planten waar jullie dan misschien iets aan kunnen zien

20180513_170727.jpg


20180513_170754.jpg


20180513_170739.jpg
 
Welke bewoners zitten er allemaal in je bak en dan bedoel ik meer van bodem bewoners.
Bij mij stond mijn rode tijgerlotus in het filterzand en die groeide als kool,weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
Geef je enkel maar de capsules van Tuinkabouter ? en niets anders van vloeibare plantenvoeding ?
Ik gaf elke dag easy carbo.
En elke week easy ferro en profito en all in one van plantedbox.
 
Volgens mij zie ik ook wat algen op de Javavaren. Wat zijn de waterwaarden?
 
Lijkt erop dat je wel een stekje aan de lotus hebt, die met wortels in de bodem vast zit. Persoonlijk vind ik de bodem erg grof. Hier groeien de lotussen zonder enige toevoeging in de bodem als een gek. Voeg enkel vloeibare plantenvoeding toe.
 
Ik zie persoonlijk geen alg op de java varen

Ik geef ind alleen de capsules. Maar ik heb wel een co2 systeem op de bak aangesloten dus hij krijgt ook co2. Voor dat ik op vakantie ging deed die lotus het erg goed en heb ik hem zelfs nog wat gesnoeid. En er zit nu ind een nieuw plantje aan.

Ik heb verschillende ancistrussen
 
ik heb de wortels uitgegraven deze waren zwart en aan het rotten
 
Hij heeft helaas geen wortels meer plantje drijft boven zonder de wortels
 
oke maar hoe is het kunnen gebeuren zodat ik het het volgende keer kan verkomen
 

Terug
Bovenaan