Wat is er nieuw

rode tijgerlotusplantje los van de knol

• Onderwerp starter Onderwerp starter AnjadW
  • Startdatum Startdatum
A

AnjadW

Guest
tijdens het herplanten van mijn bak, is het plantje van de tijgerlotus los getrokken van het knolletje. overleeft het plantje dit nog? of kan hij niet zonder de knol? er zitten wel wortelsliertjes aan het plantje.
groetjes, Anja

Normaal gesproken,gaat dat ook.

Helemaal correct van Alex.

wat bedoelt Alex, dat het plantje los HOORT te gaan?
en komt er uit de knol na een tijdje weer een nieuw plantje dan?
groetjes, Anja

Rode lotus (rode tijgerlotus), wat moet je weten? - Aquariumfans

Alles over: Rode lotus (Rode tijgerlotus of Nymphaea lotus). De Rode lotus, ook wel de rode tijgerlotus genoemd, is een prachtige aquariumplant die groeit uit ...
www.aquariumfans.nl/alles-rode-lotus-rode-tijgerlotus -

Dit bedoel Alex.

Alex bedoeld dat het geen kwaad kan, als er nog worteltjes aan de bladeren zitten kan je deze gewoon zonder knol weer terugplaatsen en het plantje gaat gewoon weer door groeien, heb ik hier ook met beiden plantjes.

Groeit in de grond weer verder, dan nieuw plantje.

Ik had hier in beginsel ook 1 knol maar die kreeg allemaal jonge plantjes zonder knol en die kun je gewoon weer poten en dan groeien ze wel uit hoor. Een knol is dus niet perse nodig.

oke, dan probeer ik hem weer te planten. had ik al gedaan, maar hij heeft lange worteltjes en die wilden niet in de aarde blijven zitten, dus nu drijft hij rond. maar ik ga wel weer ff aanklojen. en dat knolletje ook maar weer een stukje in de grond zetten, zodat die weer opnieuw begint?
bedankt mensen. fijn kerstdagen!
groetjes, Anja

Ja, knolletje zou het ook weer moeten doen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan