Wat is er nieuw

Rode ui slak

• Onderwerp starter Onderwerp starter JohnnyN81
  • Startdatum Startdatum
J

JohnnyN81

Guest
Ik heb nu een 4tal zebraslakken in mijn aquarium rondkruipen ( en deze doen het prima). Daar ben ik erg blij mee. Maar, nu zag ik in de dierenwinkel (rode) ui slakken. Dit zijn toch wel erg mooie slakjes, maar ik kan er weinig over vinden. Ik wil vooral graag weten waar ze vandaan komen. Het is een neritina soort, maar daar houdt het ook een beetje mee op.

Zegt mij niets, (rode) ui slakken.
Behalve in de pan, als esgargots.

Heb je de naam wel goed.

http://faunaplace.nl/index.php?route=pr ... ct_id=1577

Dit zijn ze. En meer dan de naam heb ik niet, krijg er geen Latijnse bij. Nu heb ik wel de Engelse naam, red spotted neritina. Maar dan krijg ik of ebay, aliexpress, Russische, Roemeense, Bulgaarse fora. Ik vind niks waar ik er achter kan komen of het een Aziaat is.

Alternatieve namen die ik voor die slak kan vinden zijn neritina red spotted en neritina natalensis sp. Weet er verder niets over maar misschien dat andere aquarianen iets met deze namen kunnen.

En succes. Toch nog. Balen, het is een Afrikaan 🙁

Maar een 'gewone' zebra slak ook, volgens mij.

Alexej zei:
Maar een 'gewone' zebra slak ook, volgens mij.

Dat is een Aziaat. Heb ik tenminste wel altijd begrepen.

Het spijt me:

hobbykwekers: Oorspronkelijk komen ze uit Afrika, rond Kenia, Mozambique, Somali�, Zuid Afrika en Tanzania.
wikipedia: This species is endemic to Africa -- Kenya, Mozambique, Somalia, South Africa, and Tanzania.
International Union for Conservation of Nature: Southern Africa, Northeastern Africa
Animalspot.net: This particular species of snail is a native of Africa encompassing eastern, northwestern and southern Africa including Mozambique�s coastal lowlands, Kenya, Somalia and Tanzania.
applesnail.net: Neritina natalensis (Reeve, 1845), a South-African freshwater species.

et cetera...

Heb ik er ook 3 van. Weet alleen dat ze eitjes afzetten, maar niet uitkomen in zoet water. EN dat ze algen eten. EN dat het super leuke slakken zijn! 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan