Wat is er nieuw

Rood buikje corydoras pygmaeus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rohol
  • Startdatum Startdatum
R

Rohol

Guest
Vorige week een tiental Corydoras pygmaeus gekocht voor mijn 60 centimeter bak. Helaas is daarvan vrijdag 1 overleden door nog onbekende oorzaak. Zelf het water getest, kwam niets uit. In de winkel het water laten testen, kwam ook niets uit. Daarom heb ik de vis in de winkel vergoed gekregen.
Nu is de vis die ik vergoed heb gekregen er ook niet zo goed aan toe. Hij heeft een rode buik, wat lijkt op een inwendige bloeding. De vis zit afgezonderd van de rest en je merkt dat hij liever niet wil zwemmen. Hieronder een foto.

image1.jpg

Op internet zie je veel verschillende verklaringen, waardoor ik nu niet weet wat dit precies is en wat ik eraan kan doen. Iemand die raad weet?

Edit: foto staat op zn kop, sorry hiervoor. Komt waarschijnlijk door mijn tablet.

Ik kan je helaas niet helpen maar denk dat het beter is dat je dit topic bij ziekten zet waardoor de kans op reacties groter is.

Oh das raar, heb al jaren deze soort zonder problemen.

Ik heb nu maar 9 corys in mijn bak geteld. Hoewel ik geen overblijfselen zie, vermoed ik dat deze cory het niet heeft gered. Met vier slakken in de bak is een dode vis zo weg, helaas.. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan