Wat is er nieuw

Roodkopzalm lijkt erg mager/ziek / zie foto

Vera148

Member
Lid geworden
26 november 2019
Leeftijd
35
Hi, ik heb een groep roodkopzalmen en 1 hiervan is heel erg mager, ziet er ziek uit en krijgt nu ook een licht wit stipje op zijn oog. Hij zwemt nog veel mee in de groep maar kan soms ook in zijn eentje in een hoekje zitten. Andere vissen zijn niet vijandig naar hem. Als ik ze voer zie ik dat hij wil eten maar bijna alles ook weer uitspuugd. Kent iemand dit? En wat kan ik het beste doen? Vind het er heel sneu uitzien

Bijlagen

• Screenshot_20201222-173302_Gallery.jpg
    Screenshot_20201222-173302_Gallery.jpg
    473 KB · Weergaven: 106
  • Screenshot_20201222-173353_Gallery.jpg
    Screenshot_20201222-173353_Gallery.jpg
    420.6 KB · Weergaven: 114
Ja lijkt sterk op eentje die ik een tijdje geleden had. Is het een pas geïntroduceerde groep? Ik kreeg het advies (hier op 't forum) toen hem uit z'n lijden te verlossen, ze noemde het een zogenaamd kneusje. Ik heb nog wel wat geprobeerd met verschillend voer wat die soms wel at en soms niet maar uiteindelijk was die van de een op andere dag verdwenen. Verder oppassen dat die geen ziekte gaat ontwikkelen want dat is bij mij dit jaar gebeurd nadat er een beschadigd was en uiteindelijk ben ik de hele groep verloren 🙁.

Gr
Stefan

Hi bedankt voor je reactie! Ja daar ben ik best bang voor. Dat het straks een ziekte blijkt die overgedragen kan worden. Vandaar mijn vraag naar advies wat te doen. Nee de groep is al een jaar samen ongeveer.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan