Wat is er nieuw

Roodkopzalm word dik?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ZooZa
  • Startdatum Startdatum
Z

ZooZa

Guest
Hallo allemaal
mijn beide Roodkopzalmpjes worden langzaam dikker in de buik bij de kop? kan dit kwaad? ze zijn al redelijk oud, toch al zeker 2-3 jaar, dus ben bang dat ze zo langzamer hand wel aan het eind van hun latijn zijn, maar zou dit misschien een besmettelijke ziekte kunnen zijn voor de andere vissen? ik hoop het snel te horen! 😀

heb trouwens net rode muggenlarven gegeten, zou het kunnen dat ze daar niet tegen kunnen? vorige keer was het me niet opgevallen, toen hadden ze er ook niet echt interesse in, maar nu wel, dus misschien dat dat het is?

Plaatje?

ik zou er even een maken, ze zwemmen gewoon goed rond, maar het is niet bij de andere vissen aanwezig?
binnen een paar minuten plaatje 😉

IMG_4991_zpsmxbtamjk.jpg

bij deze 🙂 hopelijk is het duidelijk genoeg?

Eitjes?

Zou kunnen, maar allebei tegelijk? zou zeggen dat het dan man-vrouw moet zijn?

de ene heeft minder kleur dan die ander.
het kan ook geen tumor zijn want ze zijn allebei wat dikker en dat zou heel veel toeval zijn.

Ja heeft hij al wat langer, hoor wel eens dat het misschien ondersoorten zijn? de een heeft ook een andere rode tekening als de ander, die sowieso al wat bleker is (al langer)
zou het kunnen zijn dat ze te veel gegeten hebben? ik zeg maar wat hoor 🙂

zijn ze zich anders gaan gedragen sinds ze dikker worden?

Mmm nee, het is ook gewoon sinds net, maar ik zag laatst ook dat ze een wat dikker buikje krijgen, nu is het wat erger dan toen
verder zie ik de feller gekleurde soms een beetje verticaal zwemmen, heel even, hapt hij dan naar adem ofzo? ze zien er niet ziek uit ofzo, zwemmen gewoon actief rond, het enigste is dus dat ze een dikke buik krijgen (en over die wat blekere maak ik me niet echt druk, is hij wel vaker, en stress hebben ze niet in mijn aquarium, doen het al lang goed zoals ik zei, hebben al 2 keer de emmer overleefd tijdens de herinrichting, dus in dat op zicht zijn dit wel de harde rakkers van de bak)

hoe vaak voer je ze per dag?
wat voer je ze?

een keer per dag
ongeveer 2-3 keer per dag bevroren voer, zijn 4 verschillende soorten, verder gewoon vlokvoer
ik heb niet echt tijd om meerdere keren per dag te voeren i.v.m. school, misschien dat 's ochtends een optie is?

ik zou dan eerst even wat minder voeren en kijken of dat helpt.
mijn neon tetra's krijgen soms ook een dik buikje na het voeren maar dat gaat altijd weer weg 😀

Oke, bedankt, had ergens gelezen dat sommigen mensen dit ook hebben, en dat ze zich dan zelfs dood eten, maar bij mij zwemmen ze nog goed, zolang ze dan maar niet verstopt raken, zou het goed moeten zijn neem ik aan? bedankt voor de tip, ik zal het proberen!

Hier krijgen de roodkopzalmen en cherrybarbelen ook hele dikke buikjes na het voeren van rode/witte muggenlarven

ZooZa zei:
Hallo allemaal
mijn beide Roodkopzalmpjes worden langzaam dikker in de buik bij de kop? kan dit kwaad? ze zijn al redelijk oud, toch al zeker 2-3 jaar, dus ben bang dat ze zo langzamer hand wel aan het eind van hun latijn zijn, maar zou dit misschien een besmettelijke ziekte kunnen zijn voor de andere vissen? ik hoop het snel te horen! 😀
De genoemde leeftijden zijn niet oud voor een visje wat 6-8jaar kan worden. Wel zijn het echte scholenvissen, en ik vermoed dat je 2 verschillende soorten hebt.

http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/it ... dkopzalmen

dikke buikjes helemaal weg, neem aan dat het dan het voer is geweest, bedankt voor het meedenken iedereen!

Mooi dat het probleem is opgelost en de vis weer gezond eruit ziet.

gelukkig 😉

ZooZa zei:
dikke buikjes helemaal weg, neem aan dat het dan het voer is geweest, bedankt voor het meedenken iedereen!
Heb je het door mij gelinkte artikel nog gelezen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan