Roodschaar garnaal, oeps


B

Bobbysh

Guest
Even mijn verhaal met jullie delen.

Tijd terug dacht ik allemaal japonicas gekocht te hebben. Bij de winkel zei ik doe ook maar de 2 wat groteren (waren toen nog dezelfde kleur als japonica en de eerste keer dat ik ze ging halen dusja wist ik veel.)

Na een tijdje dacht ik poew die worden wel erg groot en waarom hebben de anderen geen schaartjes. Ik begon steeds meer verschil te zien dus vond het wel erg vreemd. Vooral ook dat ze zo groot werden.

Ik kon wat guppen overnemen van mijn zus uit haar kom (de meest overvolle kom die ik ooit gezien heb).
Een paar uur nadat ik de guppen in mijn aquarium had gezet ging ik kijken en schrok ik me dood want veel guppen, vooral de mannelijke waren flink aangevreten en gingen stuk voor stuk dood. Opvallend was dat de vrouwen wel bleven leven.

Tja toen vermoedde ik al dat het door de garnaal kwam en dat was ook het moment waarop ik zeker wist dat dit geen japonica is.
Beetje googlen en jahoor ik vond de roodschaargarnaal waar bij stond dat het bandieten zijn en liever niet bij vissen worden gezet.

Toen dacht ik dat ik ze wel weg moest doen maar na verloop van tijd ging het steeds beter en ik voer ook zeker genoeg. Er is nu niks meer aan de hand en zelfs de kleinste en jonge guppen leven nog.
Het enige probleem is dat ze nu echt te groot worden voor mijn 30 liter bakje. Ik heb een 2e hands 60x35x35 die ik ga klaarmaken voor ze want ik wil ze toch erg graag houden, wat jullie vast begrijpen wanneer jullie onderstaande fotos zien van hoe die nu is, gaaf beest toch eigenlijk.

20181001_162603.png

20181001_162441.png

20180905_223007.jpg


Meer mensen die een roodschaargarnaal hebben? Of een soortgelijk ervaring datje eigenlijk iets heel anders in huis hebt gehaald dan je dacht.
 
Inderdaad een leuke garnaal, zolang ze zich maar gedragen;)
 
hahahaha. Heb ik ook gehad. Fokken als konijnen.

Woonde toen op de warande. Moest de bak leeg. die ging weg. .wel een halve emmer vol.
Stonden we zelf van te kijken.. bak van 1.50 x 1.20 m.
Kon je niet zien, door de beplanting.
 
Das leuk, stiekem hoop ik ook dat ze kleintjes krijgen maar dat zal moeilijk gaan met 2 mannetjes vermoed ik.

Dit is die andere, veel minder kleur maar dan ook een stuk jonger vermoed ik:
20180929_201457.jpg


20181001_160202.jpg
 
Echt hele gave garnalen!
Naast die garnaal op de derde foto zit gewoon een lekker hapje,zal wel slechte ogen hebben! ;)
 
Haha die had ik nog niet eens gezien.. grappig:p
Zwemmen nu nog een stuk of 20 van die lekkere hapjes rond maar hij doet er niks op
 
Dat jonge grut is vak vrij snel dus die zullen lastig te vangen zijn.
 
Snel maar bovendien ook veel te klein om te grijpen.
 
Dat is ook zo.

Gisteren nog een leuke foto gemaakt. Geweldig om te zien hoe hij zn eigen vel meeneemt rond de bak, bewaakt en opeet.

20181012_080600.png
 

Terug
Bovenaan