Roodschaargarnalen


A

AquaDorrit

Guest
Heeft iemand misschien ervaring met roodschaargarnalen en hoe deze samengaan met andere soorten garnalen?
Met name CRs en eventueel vuurgarnalen, dat ze kruisen lijkt me niet (toch?) maar of ze een beetje vriendelijk zijn tegen de kleinere soorten enzo?

En heeft iemand ervaring met de kweek van de roodschaargarnalen?
:petjeaf:
 
Je bedoelt Macrobrachium Dayanum?

Ik denk dat er niet heel veel ervaringen zullen zijn met de combi tussen deze en kleinere garnaaltjes. Het zijn namelijk best bandietjes: http://www.garnalenenkreeftendatabase.n ... ium&id=485
Vissen en andere dieren die in de buurt komen zijn niet veilig.
Baby garnalen zijn een makkelijke prooi voor tal van kleine visjes. Om te kweken is dus een speciaalbakje nodig.
Maargoed, dat is ook maar ��n bron.

~ Ivo
 
Heb ze vroeger gehad.
Kweken als konijnen,en je raakt ze niet kwijt.
Worden nog vrij groot,en overheersen op het voer.
 
In een klein aquarium zou ik dit zeker niet doen.
Het is niet alleen het feit dat het zeer agressieve garnalen zijn (erger als de lanchesteri), en andere garnalen wel eens op eten. Maar ook omdat de kleinere garnalen zich zullen gaan verstoppen. Uit pure angst.
Heel interessante en mooie garnalen, maar ze hebben wel wat ruimte nodig. Anders lijkt het soms wel of je naar een scene uit Gladiator bent aan het kijken.
 
Zaten hier in een 1.70 bak.
Lopen ze met de scharen omhoog,dreigend.

Nee,,hoef ze niet meer.
 
Bertus zei:
Zaten hier in een 1.70 bak.
Lopen ze met de scharen omhoog,dreigend.

Nee,,hoef ze niet meer.

Dat is idd de perfecte grootte voor zulke garnalen.
Bij mij mogen ze ook niet meer over de vloer komen.
 
En ik dacht dat 60 cm voor een garnalenbakje best 'royaal' was qua grootte :D

Ik had ook gelezen dat ze agressief kunnen zijn naar medebewoners maar op andere sites stond weer dat het geen probleem is, voornamelijk zo lang je genoeg voert. Wilde daarom graag weten wie ook die ervaring heeft. Veel voeren is echter nooit mijn strategie dus ik denk dat ik ga passen voor deze beestjes.

Jammer want ze leken me leuk (weer eens wat anders) en ik kan ze vrij goedkoop krijgen :rolleyes:
Dan toch maar aan de CR's. Bij deze houd ik me aanbevolen voor adresjes waar ik voor een redelijke prijs een groepje CR's kan vinden (omgeving Utrecht of Leiden).
 
AquaDorrit zei:
Bij deze houd ik me aanbevolen voor adresjes waar ik voor een redelijke prijs een groepje CR's kan vinden (omgeving Utrecht of Leiden).

Overigens ook weggeselecteerde garnalen en lage kwaliteit! Ik weet niet zo goed hoe C kwaliteit eruitziet aangezien niemand die ooit heeft/wil/er foto's van post, maar ik denk dat ik die ook best leuk vind :p
 
Heb geen roodscharen gehad.Wel de lanchesteri, die een aantal vissen had verbouwd.Denk dat het gedrag wel vergelijkbaar is.Ik had ze samen met vuurgarnalen.Ze zullen er vast wel een garnaal hebbebn gegrepen, ik heb ze er alleen nooit op zien jagen.De vuurgarnalen lieten zich gewoon zien.Maar dit was in een bak van 190 liter.Dus het kan wel, maar in kleine bakken zou ik het je niet willen aanraden.
Ook onderling kunnen ze gaan etteren en ze deinzen er ook niet voor terug om elkaars ledematen er uit te rukken..
 
En roodneus/pinokkio garnalen? (Caridina gracilirostrus)
Wat is daar 'mis mee'? Waarom zie je die niet veel? Lijken me geen garnaaltjes met een saai/vervelend karakter. Zijn ze dan misschien moeilijk te houden?

Kent iemand nog andere leuke garnaaltjes die zeker de moeite waard zijn?
 
Niets mis mee, kweken is heel moeilijk en je komt ze daarom niet zo vaak tegen.
 

Terug
Bovenaan