Roodstaart zalm ervaringen?


Mandykuh

Well-known member
Lid geworden
5 november 2012
Berichten
1,873
Heeft iemand ervaring met de roodstaart zalm? Ik zag ze toevallig vandaag en vond ze wel erg mooi. Ik lees alleen dubbele dingen, de ene zegt kan niet bij grote vissen en de ander zegt kan makkelijk bij maanvissen want ze worden 5 cm en zijn niet straalachtige vissen :juggle:
20180329_091830.jpg
20180329_091823.jpg
20180329_091821.jpg
 
moenkhausia columbiana zo worden ze ook genoemd :)
 
Worden flinke vissen die altijd honger hebben, met vissen die minder snel bij het eten zijn kan dat problemen geven. Verder zijn ze heel leuk.
 
In de bak gaat het hoofdzakelijk om de maanvissen en ik wil daar een school bij en zo doende kwam ik uit bij deze.

Klopt het dat ze verder wel rustig zijn?
 
deze vis heeft als wetenschappelijke naam Hyphessobrycon columbianus, en is dus geen Moenkhausia soort. Het zijn flinke vissen die goed met maanvissen gehouden kunnen worden, de dieren zijn vreedzaam maar wel redelijk actief (speciaal tijdens voedertijd :chef:).
 
Ik heb er een tijdje een paar gehad, het zijn echt hele sterke visjes!
 
Het is een vis die zich goed voortplant in een dicht beplant aquarium. Verder worden ze erg snel "oud". (zien er als snel erg slecht en bejaard uit) En worden ongeveer anderhalf jaar.
 
Het is een vis die zich goed voortplant in een dicht beplant aquarium. Verder worden ze erg snel "oud". (zien er als snel erg slecht en bejaard uit) En worden ongeveer anderhalf jaar.


Hmm daar zit ik niet echt op te wachten dus... wil wel vissen die er gezond en mooi uitzien.

Wellicht dan maar voor de diamant zalm ofzo gaan...

Het is pas voor in de toekomst als de manen wat groter zijn dus we hebben alle tijd om rond te kijken :D

Bedankt allemaal
 

Terug
Bovenaan