roottabs


KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Berichten
823
Locatie
Purmerend
Welke roottabs zijn "de beste" en hoelang gaan deze mee?
Ik vraag het eigenlijk via deze weg omdat men hier ervaring heeft met de tabs en op websites is het over het algemeen gewoon een verkoop praatje.
 
Ik heb geen idee welke "de beste" zijn iedereen heeft zijn eigen ervaringen. Ik gebruik de Dennerle power tabs
 
Ik heb geen idee welke "de beste" zijn iedereen heeft zijn eigen ervaringen. Ik gebruik de Dennerle power tabs
daarom had ik het tussen haakjes gezet maar wilde wel is zien welke men gebruikt en dus als beste ziet :D dankje voor je antwoord!
 
Ik gebruik nutrition capsules van Tropica. Ik zag een duidelijke verbetering in groei toen ik deze ben gaan gebruiken. Ik koop meestal een potje van 50stuks en doe daar lang mee.
 
Ik gebruikte die root sticks van easylife maar die zou ik niet aanraden want ze deden bij mij niet veel. De osmocote capsules van Tuinkabouter werken daarentegen wel heel erg goed en laten bijna meteen resultaat zien.
 
Ik gebruikte die root sticks van easylife maar die zou ik niet aanraden want ze deden bij mij niet veel. De osmocote capsules van Tuinkabouter werken daarentegen wel heel erg goed en laten bijna meteen resultaat zien.
Volgens mij zijn die van easylife van klei? Ik vind het maar lastige plak dingen als je een plant gaat verzetten of snoeien.
 
Volgens mij zijn die van easylife van klei? Ik vind het maar lastige plak dingen als je een plant gaat verzetten of snoeien.
Ja volgens mij is het van klei inderdaad.

Ik gebruik easy life root sticks en bij mij gaf het (in tegenstelling tot Merethe) wel gelijk veel effect. Het is misschien afhankelijk van verschillende factoren o.a. welk type planten je hebt
 
Volgens mij zijn ze allemaal van klei behalve dan de voedingscapsules met die kleine gelige bolletjes.
 
Hier gaven de capsules van @tuinkabouter tot nu toe het beste resultaat. Snel en enorm lang. Nooit vreemde waarden gemeten in het water tijdens het gebruik.

Enige reden dat we nu kleibolletjesmix proberen is dat er soms wat gele bolletjes boven komen, dat vonden we minder prettig. Maar het kan best zijn dat we binnenkort weer terug gaan naar de capsules.

Die rode sticks van easy life deden hier weinig, en erg kort. Die gebruiken we niet meer.
 
Ja volgens mij is het van klei inderdaad.

Ik gebruik easy life root sticks en bij mij gaf het (in tegenstelling tot Merethe) wel gelijk veel effect. Het is misschien afhankelijk van verschillende factoren o.a. welk type planten je hebt
Ik gebruikte mijne met zwaardplanten maar ze bleven klein. Nadat ik gewisseld ben naar die capsules begonnen ze binnen 2 weken te bloeien en schoten de bladeren naar het oppervlak. Ik blijf toch sceptisch over die sticks.
 
ik zelf gebruik JBL 7+13 Kughelballen :D vind het goede voeding om eerlijk te zijn :)
 
Hier ook de sticks van @tuinkabouter Af en toe wat gele bolletjes inderdaad die de corydoras ergens opwroeten, maar plaats je ook zo weer terug bij een waterwissel/schoonmaak aan het aquarium
 
Die bolletjes zijn idd een nadeel aan osmocote..
Ik zuig ze zelf nog wel eens op met een kalkoen pipet en stop ze weer onder de bodem
 
Ik heb hier Dennerle Nutri Balls. Heb het idee dat ze wel effect hebben :)
 
even een conclusie:
Ik heb roottabs besteld bij @tuinkabouter en ik had ze echt binnen 2 dagen~
Ze zitten nu sinds zaterdag in mn bodem en mn planten schieten nieuwe bladeren als nooit te voren..
Het moeten wel de capsules zijn want ik heb verder niks veranderd aan de manier van voeding toevoegen.
 

Terug
Bovenaan