Wat is er nieuw

Rosafolia

• Onderwerp starter Onderwerp starter fishlover1969
  • Startdatum Startdatum
F

fishlover1969

Guest
Welke voedingstoffen zitten bij deze plant niet goed
Fe is 0.25
No3 0.30
Verlichting is aan van 10 tot 14:00
En van 16:00 Tot 19:00
20161113_120623.jpg

Ik had in je andere topic al aangegeven dat de no3 waarschijnlijk niet klopt😉 Weet je de andere waterwaarden ook?
Wat voeg je aan voeding verder nog toe?

Mijn Ph 7
Gh10
Kh11

Ik doe wekelijks 10mg nitraat toevoegen

Het is gewoon een niet te onderschatten rode plant. Als plantengroei niet uw sterkste troef is begin je beter niet aan deze soort.
Ik zou aan raden om te kijken naar een andere rode plant. Zoals een ludwigia of zo. Gaat pakken beter.
Rode lotus kan ook prima maar vraagt wat snoeiwerk om combact te blijven.

Maar als je het toch wil weten:
Te hard water, te wit licht, te hoge pH, te weinig spoorelementen, véél te weinig co2,...

Ok dank je wel voor je informatie maar hoe kan het dan dat mijn indicator mooi licht groen is en welk licht is het fijnste
Ik ben nu met regenwater over kool te filteren en dit toe te voegen om mijn water zachter te krijgen

Voor je Alternanthera rosaefolia, vooropgesteld dat je deze plant wilt behouden, ben je een sterke belichting nodig. Maar ik zie dat de plant vlak naast een Anubias staat die het liever met wat minder licht doet... Wat ik hiermee wil zeggen; kies voor planten die bij elkaar kunnen!

Maar ok zal ik dat eens gaan afstemmen,welke zal jij mij aanraden,en wat bedoelt Jurgen met te wit licht

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan