Wat is er nieuw

Rotala Indoca Bonsai smelt

DrDirk

Well-known member
Lid geworden
8 maart 2025
Leeftijd
41
Het is nog een vrij nieuwe bak (125 L, T=23C, pH=6.5, CO2~20mg/l, NH4/NO2<0.25, aquasoil, wekelijks 20% water verversen), maar vraag me toch af waarom deze plant als enige zo smelt. Ik heb het over 6 plekken verdeeld en alle 6 de plekken zijn ze aan het 'melten'.

Is dit gewoon pech of kan ik bij een volgende poging ergens op letten?

Bijlagen

• IMG_4907.jpeg
    IMG_4907.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 47
  • IMG_4909.jpeg
    IMG_4909.jpeg
    4.1 MB · Weergaven: 40
De garnalen vinden het in ieder geval wel lekker zo te zien 😅 maar kan ik dit beter weghalen/vervangen of de rotte stukjes verwijderen in de hoop dat het nog bij trekt.

Bijlagen

• IMG_4910.jpeg
    IMG_4910.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 35
Boven water gekweekt. De bladeren die er aanzatten gaan weg maar de nieuwe groei neemt dat over.

De garnalen vinden het in ieder geval wel lekker zo te zien 😅 maar kan ik dit beter weghalen/vervangen of de rotte stukjes verwijderen in de hoop dat het nog bij trekt.
Lekker op laten eten door de garnalen, zijn ze gek op 😁

Pas op met garnalen want die kunnen erg slecht tegen nh3/4 en no2. Je kan beter goed indraaien zonder bewoners als garnalen.

Dit is in elk geval een plant die weinig verschil laat zie tussen emerse of submerse bladeren. Ze vraagt vooral voeding via de bodem. Let op: Gemiddeld maar liever veel licht en ze houdt ook van CO2. Je moet de plant, hoewel het een langzaam groeier is, regelmatig snoeien om het mooi te houden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan