H
Hero
Guest
Goedemiddag allemaal,
Na jaren de aquariumhobby op pauze te hebben gezet ben ik een aantal maanden terug opnieuw begonnen.
Voorheen vooral sluierstaarten gehad, waardoor het hoofdstukje beplanting vrij nieuw voor me is.
Op dit moment heb ik de Superfish Expert 70 die ik ooit als quarantaine bak had gekocht ingericht. Na een paar weken indraaien stap voor stap de bewoners toegevoegd en alles lijkt prima te draaien. Op de rotala rotundifolia na.
De toppen van de plant zien er elke keer mooi helder uit met sterke bladeren. Alles een paar cm daaronder gaat echter steeds hangen en wordt bruinig. Geheel ziet er nogal futloos uit.
De Monte Carlos en Hair Grass lijken het beide prima te doen doen trouwens.
Ergens zal er dus een tekort zitten van co2, voeding of licht. Iemand een idee?
Setup:
CO2 installatie - Atomizer - 70 bpm
Gebruik Planted Box All-In
Water 50%/50% Kraanwater/Osmose
Verlichting: 9.5 uur - Standaard Superfish Led
Waterwaarde (druppeltest):
Temp: 23
PH: 7
NH3: 0
Nitriet: 0
Nitraat: 20
Fosfaat: 1
KH: 5
GH: 6
Na jaren de aquariumhobby op pauze te hebben gezet ben ik een aantal maanden terug opnieuw begonnen.
Voorheen vooral sluierstaarten gehad, waardoor het hoofdstukje beplanting vrij nieuw voor me is.
Op dit moment heb ik de Superfish Expert 70 die ik ooit als quarantaine bak had gekocht ingericht. Na een paar weken indraaien stap voor stap de bewoners toegevoegd en alles lijkt prima te draaien. Op de rotala rotundifolia na.
De toppen van de plant zien er elke keer mooi helder uit met sterke bladeren. Alles een paar cm daaronder gaat echter steeds hangen en wordt bruinig. Geheel ziet er nogal futloos uit.
De Monte Carlos en Hair Grass lijken het beide prima te doen doen trouwens.
Ergens zal er dus een tekort zitten van co2, voeding of licht. Iemand een idee?
Setup:
CO2 installatie - Atomizer - 70 bpm
Gebruik Planted Box All-In
Water 50%/50% Kraanwater/Osmose
Verlichting: 9.5 uur - Standaard Superfish Led
Waterwaarde (druppeltest):
Temp: 23
PH: 7
NH3: 0
Nitriet: 0
Nitraat: 20
Fosfaat: 1