Wat is er nieuw

Rotala Rotundifolia

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Website
aquaforum.nl
Hallo allemaal,

In mijn bak heb ik een Rotala Rotundifolia, Synoniem Ammania Rotundifolia, die maar niet of nauwelijks wil groeien hoewel de plant als snelgroeiend wordt beschreven in het plantenboek van Christel Kasselmann. De blaadjes zitten, als enige plantensoort in mijn bak, onder de zwarte stipjes. De plant is beslist niet dood, soms zie ik iets van een vertakking komen. Ik heb ledverlichting in het aquarium, 3 balken, 1x warmwit/rood, 1x wit/blauw, 1x wit.
Dagelijks geef ik 6 ml. CO2 en 2 ml. Profito.(vloeibare CO2 en Profito van Easy-life). Af en toe, van het zelfde merk ferro.
Is er iemand met ervaring, specifiek met deze plant? Een foto laat misschien wat duidelijker iets zien van mijn probleem.

Alvast dank voor jullie aandacht!

Groet,
Ben.
412826benvo_0_82_rotala_rotundifolia_of_ammania_rotundifolia.jpg

hoe groot is je aquarium?
wat is je visbestand?
hoe vaak ververs je water?
Water temperatuur?
voedingsbodem en/of kleibolletjes?

Rotala Rotundifolia is idd een snelgroeier, mits ze genoeg verlichting, voeding en CO2 krijgen... anders groeien ze niet of nauwelijks.

Rotala Rotundifolia is nu bij mij ook een snelgroeier. Mijn bak is inmiddels voorzien van CO2 toevoer.
Wordt middels een computer aangestuurd zodat mijn PH gehalte varieerd tussen 6,93 en 6,99. De planten zijn bijna onherkenbaar veranderd en groeien als de beste!

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Groet,
Ben.

581244benvo_0_82_cimg1956.jpg

Hier het resultaat!

Groet,
Ben.

Gaat goed zo te zien zeg.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug