Wat is er nieuw

Rotala snoeien advies gevraagd

aquatlantis splendid 100

Well-known member
Lid geworden
20 december 2024
Leeftijd
37
Goedemorgen allemaal,

Ik ben nu zo'n jaar bezig met mijn aquarium en eigenlijk zeer tevreden.
Alles draait eigenlijk heel goed en er zijn nooit problemen.
De planten doen het ook allemaal geweldig.
Nu doet de rotala het ook zeer goed en deze moet ik regelmatig snoeien.
Normaal trek ik de plant er volledig uit en zet alle toppen weer 1 voor 1 terug in het aquarium dit is een nogal tijdrovende klus maar het resultaat is goed.
Het is nu ook weer een mooie volle bos geworden ik knip elke weer de lange uitlopers eraf maar inmiddels is de volledige bos tot aan de oppervlakte aan het komen dus alles zal ingekort moeten worden.
Moet ik zoals altijd alles eruit trekken dus een hoop rotzooi (voedingsbodem) in het en aquarium en alle toppen weer netjes terug zetten of kan ik de plant gewoon afknippen en komt het dan ook weer goed.
Er is geen weg meer terug na het snoeien dus vandaar dat ik graag advies wil van de kenners hier op het forum.
Ik heb even wat foto's gemaakt van de plant de verlichting staat nog wel in nachtstand dus het is niet al te duidelijk.
Alvast bedankt voor de reacties!!!
20251120_061912.jpg
20251120_061930.jpg
Screenshot_20251120_063303_Gallery.jpg

Bijlagen

• 20251120_062026.jpg
    20251120_062026.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 4
De meeste keren snoei ik hem op de hoogte terug die je wilt en steek ik de goede toppen terug zodat je niet teveel naar de afgeknipte stelen hoeft te kijk. Plant groeit dan iets trager uit vanuit de afgeknipte stelen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan