Wat is er nieuw

Rotsen geschilderd met alkydverf.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mr.Bones
  • Startdatum Startdatum
M

Mr.Bones

Guest
In plaats van acrylverf om mijn piepschuim rotsen te schilderen, heb ik per ongelijk voor de 2e laag alkydverf gebruikt.

Lekker suf dus! Kan ik het nu nog gebruiken in een aquarium als je het bijvoorbeeld 2 weken onder water zet en iedere dag het water ververst, of het geheel met een acrylvernis behandeld.

Ik snap dat alles te redden is met epoxy maar dat heeft een vreemde glans, dus ik hoop op een andere oplossing.

Dan heb je nog geluk dat het niet is gaan reageren op elkaar, acryl kan wel over alkyd, maar andersom vaak niet. (bij het spuiten van auto kan dat gruwelijk mis gaan)

Dit zeggende kan je dus wel met een acryl vernis over de alkyd.

Maar of dat zo onder water kan weet ik niet, acryl en alkyd zijn beide gewoon verf, alleen is de een op water en de ander op terpentine basis.
Na het verven verdampt het water of verdampt de terpentine, maar de verf die dan achter blijft is eigenlijk net zo schadelijk.

Indien je geen risico wilt nemen kun je de gehele achterwand of rotsen behandelen met Epoxy.
Dit geeft uit het water een glans, maar in het water is er totaal geen glans te zien, dan lijkt het net zoals geverfd boven water.

Dan heb je nog geluk dat het niet is gaan reageren op elkaar, acryl kan wel over alkyd, maar andersom vaak niet. (bij het spuiten van auto kan dat gruwelijk mis gaan)

Dit zeggende kan je dus wel met een acryl vernis over de alkyd.

Maar of dat zo onder water kan weet ik niet, acryl en alkyd zijn beide gewoon verf, alleen is de een op water en de ander op terpentine basis.
Na het verven verdampt het water of verdampt de terpentine, maar de verf die dan achter blijft is eigenlijk net zo schadelijk.
Moet ik nu lezen, dat zolang het hecht, het niet uitmaakt acryl of alkyd? Gewoon goed laten uitdampen en klaar?

Indien je geen risico wilt nemen kun je de gehele achterwand of rotsen behandelen met Epoxy.
Dit geeft uit het water een glans, maar in het water is er totaal geen glans te zien, dan lijkt het net zoals geverfd boven water.
Dit wist ik niet. Goed om te weten.

Moet ik nu lezen, dat zolang het hecht, het niet uitmaakt acryl of alkyd? Gewoon goed laten uitdampen en klaar?
Ja daar komt het wel op neer, veel mensen denken dat acryl niet giftig is omdat het op waterbasis is, maar dat water dient alleen maar als oplosmiddel (verdunner) het is en blijft gewoon verf.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan