Rvs


D

deimos

Guest
Goeie middag.

Ik zou graag wat techniek weg werken. Nu dacht ik er over om een RVS plaatje wat ik heb liggen te gebruiken.

Buiten kant RVS met hout en planten. Binnenkant filter en verwarming.

Ik kwam wel al tegen dat RVS schroeven zou kunnen maar hoe zit dat met een RVS plaat ?

Mvg
 
Hangt er vanaf welke rvs het juist is.
De ene soort is is al roestvrijer dan de andere.
Weet ook dat verse randen (waaronder krassen ook vallen) wel kunnen gaan roesten.
 
Het is het boven deel van een nieuwe afzuigkap wat niet gebruikt wordt.

Tja kwaliteit geen idee.
Tis wel een a-merk afzuigkap:ROFLMAO:
 
Het is het boven deel van een nieuwe afzuigkap wat niet gebruikt wordt.

Tja kwaliteit geen idee.
Tis wel een a-merk afzuigkap:ROFLMAO:
Gezien de originele, droge, toepassing lijkt me de kans klein dat het een sterke rvs soort is.
 
Opzoek naar iets anders(y)
 
Kwestie van 1 simpele vraag: kan er een magneet aan blijven plakken? zoja: dan is het geen rvs
 
of RVS magnetisch is hangt af van de legering. RVS bestaat in heel veel verschillende legeringen, met talloze variaties in eigenschappen. vaak wordt er wel ergens een 3 cijferige code vermeld op basis daarvan kun je de eigenschappen nagaan. Bijv 304, of 316 etc
 
de officiële rvs is niet magnetisch
Er bestaat niet zoiets als "de" rvs.
Zoals akwarium aanhaalt, er zijn talloze legeringen die onder de noemer rvs vallen en zelfs binnen 1 legering kan je grote kwaliteitsverschillen hebben (de zogenaamde chinese rvs is veel minder rv dan andere)

En het niet magnetisch zijnde is ook sterk variabel. Maar er is geen 1 soort die helemaal niet magnetisch is. Ze zijn wel zeer minder sterk magnetisch maar met een sterk genoege magneet merk je wel enige aantrekking.
 
Dit is mij te ingewikkeld:DD
Ik laat het er lekker uit;)
 

Terug
Bovenaan