S2 Pro led dimmer

Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Berichten
1,273
Locatie
Assen
Heeft er iemand ervaring met de S2 Pro Led dimmer/controller van AliExpress? Ik heb er sinds een week een, maar het valt me op dat hij zich niet helemaal aan het ingestelde schema houdt. Ik heb ingesteld dat het licht om 9 uur op 10% moet staan, maar kwam om 7:30 beneden en toen stond de verlichting al aan. Doe ik dan qua instellingen iets verkeerd? Qua algengroei maakt de lichtsterkte van 10% natuurlijk niet zo bar veel uit, maar ik wil toch wel graag dat het schema zo verloopt als ik wil.
 
Je hebt ingesteld dat je verlichting om 9 uur op 10% moest staan. Het kan dus heel goed dat je verlichting om 7:30 al aangaat tenzij je om 9 uur hebt ingesteld dat het apparaat van 0 ineens naar 10% moet springen. M.a.w. staat je instelling zo dat om 7:30 de verlichting b.v. van 0% uit al aangaat en opgloeit tot 10% om 9 uur? Misschien staat je verlichting om 7:30 uur maar op een half procent. Hoeveel procent verlichting je aanhebt is op het oog niet gemakkelijk te zien. Je hebt namelijk niet alleen van doen van tijden waarop een lichtsterkte bereikt moet zijn maar ook met een mogelijke dimduur.
 
Zo'n gevoel had ik ook al, maar je kunt bij dit ding (het blijft tenslotte ElCheapo van Tante Ali) alleen per stap een tijd en een percentage instellen. Wat de dimduur is, is een hele goede vraag...
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is de dimduur de tijd tussen twee stappen, dat is redelijk algemeen in deze controllers, dus beïnvloedbaar
 
Waarschijnlijk is de dimduur de tijd tussen twee stappen, dat is redelijk algemeen in deze controllers, dus beïnvloedbaar

Maar dat zou betekenen dat als hij om 20:00 uur in stap 8 op 0 staat en om 9:00 uur in stap 1 weer op 10% moet staan, hij vanaf 20:00 uur weer heel langzaam op begint te schalen naar 10%? In dat geval moet ik dus eigenlijk stap 8 om (bijvoorbeeld) 8:00 uur op 0% zetten, zodat hij tussen 20:00 en 8:00 op 0% blijft en dan van 8 tot 9 van 0 naar 10% gaat. Of zie ik dit verkeerd?
 
Zo'n gevoel had ik ook al, maar je kunt bij dit ding (het blijft tenslotte ElCheapo van Tante Ali) alleen per stap een tijd en een percentage instellen. Wat de dimduur is, is een hele goede vraag...
Waarschijnlijk is de dimduur de tijd tussen twee stappen, dat is redelijk algemeen in deze controllers, dus beïnvloedbaar

Sschot geeft het al aan. Je zal altijd twee tijden moeten instellen. Je wilt om negen uur de intensiteit op 10% hebben. Dan zal je dus een begintijd op nul moeten zetten. Laten we zeggen om 8 uur stel je 0% in. Dan heb je dus een dimduur van een uur om 10% te bereiken. Wil je om kwart over negen 30% intensiteit hebben heb je dus een dimduur van een kwartier om 20% extra intensiteit te halen.
 
Terug
Bovenaan