samenstelling voer voor voederautomaat


Floris24010

Well-known member
Lid geworden
1 augustus 2023
Berichten
52
Leeftijd
21
ik heb onlangs een juwel auto voeder aangeschaft. https://www.petsplace.nl/juwel-smar...9a3a5d35d0e71bf715a13842c77c0e0b&gclsrc=3p.ds
ik heb er nu voornamelijk tetra min flakes in en wat garnalenfutter van sera. ik heb boven midden en beneden bewoners (gourami,tetra,snoekband,cori,sulawesi algeneter en garnalen). Mijn vraag wat is de beste samenstelling om in mijn auto feeder te doen zo dat ze allemaal goed en de juiste voeding krijgen. zijn er ook bepaalde tijden dat vissen eten moeten ik heb het nu om 15:00 en 22:30

Alvast bedankt!
 
ik heb onlangs een juwel auto voeder aangeschaft. https://www.petsplace.nl/juwel-smartfeed-2-0-automatic-feeder-voederautomaat-4022573890204-pps?msclkid=9a3a5d35d0e71bf715a13842c77c0e0b&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=03.+Merk:+Alle+Merken&utm_term=juwel&utm_content=Juwel+-+DSA&gclid=9a3a5d35d0e71bf715a13842c77c0e0b&gclsrc=3p.ds
ik heb er nu voornamelijk tetra min flakes in en wat garnalenfutter van sera. ik heb boven midden en beneden bewoners (gourami,tetra,snoekband,cori,sulawesi algeneter en garnalen). Mijn vraag wat is de beste samenstelling om in mijn auto feeder te doen zo dat ze allemaal goed en de juiste voeding krijgen. zijn er ook bepaalde tijden dat vissen eten moeten ik heb het nu om 15:00 en 22:30

Alvast bedankt!
Hier worden de vissen smorgens rond 8u gevoerd en savonds rond 19u,
zo krijgen ze ongeveer om de 12u eten.
Een auto feeder heb ik niet dus met die vraag kan ik je helaas niet verder helpen.
 
bij mij gaan de lampen van 13:00 tot 22:00 aan
 
Hoi Floris,
Ik heb dezelfde feeder. Ik gebruik hem alleen voor vakanties, want door condens blijft er op het klepje voer kleven en gaat het schimmelen.
Ik stel hem dan altijd in op 1x daags (is voor korte tijd prima als ze wat minder krijgen).
Om er voor te zorgen dat de bodembewoners ook genoeg eten krijgen, doe ik er behalve het gewone voer ook in kleine stukjes gebroken bodemtabletten in. Die zinken namelijk snel.

1 tip!
Test ALTIJD voor je hem boven je bak hangt eerst of de voerhoeveelheid goed is (boven een A4'tje, kan je het daarna teruggieten in het potje). Liever te weinig dan te veel.
Ik heb 2x gehad dat ik hem toch iets te ver open had staan en dan komt me er een partij voer uit gekletterd! Ik kon gelijk de bodem gaan stofzuigen.

Succes
 

Terug
Bovenaan