Ok, dan zag ik dat niet goed en ik heb hem ook en hij kan snel groeien.
Fraaie vis en dat toch de blauwe spat?
Zelfs zonder cocktail saus zullen ze die graag opeten want wat in de bek past................................Mijn ervaring is dat gourami’s van garnalen houden. En niet in de zin van dat ze ze aardig vinden.
Ik weet niet hoe warm je het water hebt maar bij 24 of hoger verhoogt dat de paringsdrang.
De tijd zal uitwijzen of een temperatuurverlaging werkt. 🙂 Al is de ervaring helaas bij veel mensen dat deze soort "sociaal gezien" niet de makkelijkste is. Voor paargedrag (al dan niet wederzijds) en dominantie is veel ruimte nodig. Bij mij was een bak van 1.20 nog niet genoeg voor rust in de tent, en dat waren alleen twee vrouwen, zonder man.Ik begin nu wel te snappen waarom @Lysia over het formaat van mijn bak begon, soms jaagt het mannetje het vrouwtje op en dan oog de bak wel klein. Als ze dan echt 15cm worden (2x zo groot als ze nu zijn schat ik) dan denk ik dat 1m zelfs wel aan de krappe kant is.
Meer beschutting kan ook helpen.
Wat er nu gebeurt is dat door de temperatuur de man in paarstemming is. Omdat er maar 1 vrouw is, jaagt hij deze vrouw de hele tijd op. Ik zou hem per direct uit paarstemming halen door de temperatuur naar beneden te halen. Dan wordt hij echt rustiger.
En je zou er nog een vrouw bij kunnen zetten. Dan heb je kans dat de man de aandacht gaat verdelen.
Maar t belangrijkste blijft de temperatuur om de man uit paarstemming te halen.
Ik heb een keer een groep gehad van diverse gourami’s met van elk 1 man en 2 vrouwen op 21/22 graden. Alles relaxed en rustig, wel in een 1.50 cm bak.
En ik denk ook altijd: als er staat dat ze als koppel leven, kopen wij 1 man en 1 vrouw en vinden dan dat dat een koppel is, maar dat is niet zo. Vissen kiezen zelf koppels. Net als mensen. Stel dat je random mannen en vrouwen bij elkaar zet en zegt: zo, jullie twee gaan samenwonen, vanaf nu zijn jullie een stel. Het ene stel zal elkaar tolereren, de ander zal een hekel aan elkaar hebben.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.