Scaper tank 60 van DavidN


DavidN

Active member
Lid geworden
6 september 2016
Berichten
36
Leeftijd
43
Hoi,

Wilde alvast een nieuw album openen voor mijn nieuwste aanwinst, de Superfish Scaper 60. Een optic white bakje van 50 x 35 x 35 voor naast mijn Rio 180.

CD4D7E6E-B1BE-41A7-8AB2-CE81600E0DA1.jpeg


heb al de nodige spulletjes klaarliggen voor de inrichting maar ben van plan rustig aan en met aandacht het ding vorm te geven. Kan m ook nog niet definitief inrichten omdat de Rio180 nog iets moet verschuiven voordat ik de Scaper 60 op zijn definitieve plek kan zetten. Met de hardscape die ik van plan ben valt het geheel ook niet in niet gevulde toestand meer te verschuiven.

Heb via Amazon een lading black lava rock besteld uit Dld en wil daar een mooi ravijnachtige hardscape van maken met inspiratie van onze Indonesische aquascape voorbeelden die ik op youtube heb gevonden.
Naast de lava rock heb ik dus een hoop spiderwood twigs, mascotte sigarettenfilters en superglue besteld om eens lekker te knutselen en dat alles voorlopig in een geimproviseerde scaperbox (lees: kartonnen verhuisdoos).

Als onderkast heb ik die van de Oase Styleline 85 gekocht in de maat 103 x 50 x 35, past dus perfect en ziet er stijlvol, ada-style uit, maar voor een fractie van de prijs. Qua verlichting heb ik de keus uit de bijgeleverde Superfish 60 led-unit of de Chihiros a501.
ik heb besloten extern te gaan filteren met een Eheim 2213 en een mooie glazen in- / outflow setje met een spin lily pipe. Daarop aangesloten een JBL e300 externe heater. ik twijfel nog of er ook een co2 installatie op wordt gezet maar voorlopig heb ik die nog niet in bezit.

De planning is om de bak te beplanten met veel anubias en bucephalandra soorten en het nodige mos (christmas moss en Riccia), bestelling daarvan zal met huidige weer nog even op zich laten wachten.

Updates van mijn eerste stappen in de opbouw van de hardscape volgen snel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er veelbelovend uit! Veel plezier met de voorpret.
 
Succes alvast en dat is overigens een mooi fietsje die je hebt staan.
 
WIP

De materialen
5736BC75-060A-47CE-B4BA-3D526F1838B4.jpeg



En een sneak preview
4E9C483F-9F24-408A-BFCE-D166933A97F1.jpeg


Riccardia Chamedryfolia / Christmas mos en Hygrophila Pinnatifida zijn onderweg.
 

Bijlagen

  • D1BFDC18-E00F-43CF-BC11-9B528C116A78.jpeg
    D1BFDC18-E00F-43CF-BC11-9B528C116A78.jpeg
    35.3 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi Aquarium en een leuke preview! Ik ben fan van grotten in een aquarium!
Ze verkopen ook gewoon alleen de filtertjes zonder huls eraan. ik denk voor nog geen euro per zakje.
Ik heb voor de grote gaten die ik wilde dicht maken stukken filterspons tussen de stenen geduwd en een vastgezet met wat lijm, dat werkte ook goed!
 
Nu maak je me wel erg benieuwd naar het eindresultaat.
Heb je een link naar de lijm die je hebt besteld?
 
Dat belooft al veel goeds. Ik ben benieuwd! Heel mooi meubel ook, voor het nieuwe bakkie.
 
Merci. En had je aan 1 flesje genoeg?
Zeker niet, had 6 flesjes besteld (wilde zeker niet tekort komen, zag die gasten op de youtube nml flink druppelen per filtertje). Ben inmiddels met m’n 4e bezig en die is ook bijna op. Heb ook behoorlijk wat steentjes moeten verbinden.
 

Terug
Bovenaan