Wat is er nieuw

schade van 3,5 jaar kom

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bo c.
  • Startdatum Startdatum
B

Bo c.

Guest
een vriendin van de familie had al een flinke tijd (wel 3,5 jaar -.-'') een grote goudvis (10 cm)
nu konden ze die niet meer verzorgen doordat ze een kindje hadden gekregen en mag winnie bij ons de vijver in in de lente, op het moment zit het diertje dus in de 180 liter bak te wachten tot de lente.
tis niet de 300 liter wat ie dan nodig heeft maar vooruitgang is er en winnie vind het geweldig, alleen maar baantjes trekken en grondelen, iets wat ie nog nooit heeft gedaan sinds ie in die kom kwam.

wat ik opmerkte waren de beschadigingen aan de schubben, iets wat naar mijn idee duidt op een scherp ornament waar ie dus omheen moest zwemmen. ook is de staart enorm klein nog kleiner dan een euro. het ziet er erg vreemd uit omdat de staartbasis wel heel erg breed is.

ook lijkt de kop op een piranah kop helemaal ingedeukt en niet in gelijkenis met het lijf.
zie zelf maar, naar mijn idee heeft dit visje flink moeten lijden

als iemand trouwens een idee welke soort het is mag je het zeggen, de vis heeft een ''wen'' maar ik zie het niet meer door de vergroeiing
385424_0_82_1507186_636488703081293_1141867158_n.jpg

258886_0_82_1551494_636488753081288_1960711172_n.jpg

111484_0_82_1546083_636488723081291_1283959647_n.jpg

Wat een sneu visje, zowel de voorkant als de achterkant zien er niet uit zoals het eigenlijk hoort.
Ik denk dat het een gewone goudvis is, alleen dan een ernstig vervormde.

wat onwijs goed dat je de zorg op je genomen hebt!

ik kon het niet meer aanzien, ze zeide dat zijn vriendje uit de kom was gesprongen. hmm slimme vis dus

vind nog knap dat ie nog goed zwemt en fatsoenlijk vooruit komt

Een gewone goudvis inderdaad.

Het visje is helemaal misvormd door de omstandigheden. Erg sneu, maar ik zie zo snel niet iets dat een probleem kan vormen. De grote problemen zitten van binnen en dat kan je niet zien. Gelukkig zijn goudvissen erg taai en kan hij vast nog wel een paar jaartjes genieten 🙂

Je hebt weer een hele goede daad verricht, Bo. :thumbs:

binnenkort begin ik sowieso met een groot project van 3 5000 liter vijvers en krijg ik van een leraar waar k nauw mee samen werk nog een bak voor binnen (in de garage) van 500 liter. grote plannen dus, ik ben van plan op te gaan vangen en goudvissen enz ook echt de ruimte e bieden. maar vol is vol, ik heb wel onderhand 2 indraaiende speciekuipen van 100 liter ps

Echt super, Bo. Fijn om te zien dat iemand het stokje overneemt nu ik gestopt ben 🙂

ESTAFETTEEE!!!!
ik heb gewoon een zwak voor zielige kom visjes

super dat je dit doet zeg.

geweldig vandaag paar nieuwe vissen binnen gekregen wwaaronder een prachtige sluier wit met rode vinnen fantail en een grote vn 20 cm ook rood wit
en in dat ik ze bij de goudvis zette ging die los. 2 jaar geen maatje gehad, ik heb nog nooit zon blije goudvis gezien. van volledig apatisch naar drukste vis n de bak

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan