Scheef zwemmende guppy en gaatjes in waterplanten.


R

Renzo Maes

Guest
We hebben een aquarium met enkel en alleen maar guppies, maar het probleem nu er zwemt een gup echt helemaal scheef... Soms op z'n zei soms met z'n hoofd naar beneden.. Er zijn ook enkele guppys met een kronkeling.. Ook een paar die op de bodem blijven.. Is dit normaal? Een ander probleem is dat er verschillende gaaten in m'n planten komen.. Eerst zijn dit bruine plekjes en daarna worden deze gaatjes. Het lijkt wel alsof deze rotten... Er zitten slakken in m'n aquarium maar kan me niet voorstellen dat het van dit is.. Want mijn andere planten hebben dit niet.. Wie kan helpen?
 

Bijlagen

  • IMG_20191216_002133.jpg
    IMG_20191216_002133.jpg
    59 KB · Weergaven: 148
  • IMG_20191216_002125.jpg
    IMG_20191216_002125.jpg
    94.8 KB · Weergaven: 156
  • IMG_20191216_002115.jpg
    IMG_20191216_002115.jpg
    61.7 KB · Weergaven: 119
Om even wat meer te weten te komen:

Hoe groot is de bak waar ze in zwemmen?
hoe lang draait de bak al en hoe lang heb je de guppen al?
Hoe is wordt deze gefilterd?
wat doe je aan onderhoud van zowel de bak als het filter?

m.b.t. de planten:

wat voor verlichting hangt er boven de bak?
voeg je nog plantenvoeding toe? zo ja welke?

Veel guppen zijn helaas van slechte kwaliteit, komt door het doorfokken en omdat ze in de kweekvijvers in Azië op zeer steriel water worden gehouden.
Er zijn hobbykwekers die met gezonde stammen kweken, mocht je ze weer is halen dan zou ik naar zoiets opzoek gaan.
 
Een ander probleem is dat er verschillende gaaten in m'n planten komen.. Eerst zijn dit bruine plekjes en daarna worden deze gaatjes. Het lijkt wel alsof deze rotten... Er zitten slakken in m'n aquarium maar kan me niet voorstellen dat het van dit is.. Want mijn andere planten hebben dit niet.. Wie kan helpen?
Hiervoor kan je beter even een topic openen in "planten" anders lopen er 2 dingen door elkaar, vermand dan ook gelijk je waterwaarden daarbij.
 
Om even wat meer te weten te komen:

Hoe groot is de bak waar ze in zwemmen?
hoe lang draait de bak al en hoe lang heb je de guppen al?
Hoe is wordt deze gefilterd?
wat doe je aan onderhoud van zowel de bak als het filter?

m.b.t. de planten:

wat voor verlichting hangt er boven de bak?
voeg je nog plantenvoeding toe? zo ja welke?

Veel guppen zijn helaas van slechte kwaliteit, komt door het doorfokken en omdat ze in de kweekvijvers in Azië op zeer steriel water worden gehouden.
Er zijn hobbykwekers die met gezonde stammen kweken, mocht je ze weer is halen dan zou ik naar zoiets opzoek gaan.
Beste,
Onze bak is 200l
Hij draait al van begin mei 2018
Sommige vissen hebben we al langer maar ik denk niet dat er nog heel veel oude bij zitten. We hebben regelmatig nieuwe kleine visjes.
De bak wordt gefilterd door de Juwel bioflow filter. De bovenste laag van de filter probeer ik iedere week eens uit te spoelen. Diegene er onder spoel ik eens goed uit als ze redelijk vuil zijn. Dit die ik met aquarium water in een emmer om zo de bacteriën niet te laten sterven. De bak wordt verlicht door de Juwel Day hilite T5, 590mm en 28W en ik voeg er geen extra plantenmeststoffen bij. Soms wel eens een product zoals Juwel aquasafe om de nitraten te laten dalen indien deze te hoog zijn. Ik test mijn water met een teststrip (6 in 1).
Mijn excuses voor het late antwoord.
 

Terug
Bovenaan